شب عملیات فتح‌المبین؛شب قدر نیروهای مسلح

جانشین فرمانده‌کل سپاه قرارگاه امام حسین(ع) از نامگذاری شب عملیات فتح‌المبین به شب قدر نیروهای مسلح خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 25 May 2015

 

 

جانشین فرمانده‌کل سپاه قرارگاه امام حسین(ع) گفت: شب قدر نیروهای مسلح نامیده شد.

 

به گزارش ایسنا؛ سردار "حسین همدانی" در صبحگاه مشترک در سپاه انصارالحسین(ع) همدان به مناسبت سوم خرداد، این روز را عید مقاومت و روز فتح دانست و با تاکید بر اینکه ایران اسلامی یکپارچه مقاومت است، اظهار کرد: نیروهای مسلح برگرفته از ملت هستند و فاصله‌ای بین آن‌ها و مردم وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه سوم خرداد نقطه عطفی در دفاع مقدس بوده، تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس سوم خرداد به عنوان روز ملی مقاومت نام‌گذاری شد چراکه در حالیکه در سنگر شکست قرار داشته و بازنده جنگ تلقی می‌شدیم، در این روز وضعیت با تحولات کلی مواجه شد و عملیات بیت‌المقدس مسیر را تغییر داد.

 

سردار همدانی اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس در بین همه عملیات‌های هشت ساله می‌درخشد چراکه در یک جنگ نابرابر ملت ایران انقلاب کرده و دشمنان اسلام برای مهار کردن و سرنگونی این نظام دست به کار شدند و در شرق کشور با بحران‌های متعدد چندین استان در کنترل نبود و در شمال کشور نیز در آمل حمام خون به پا شد.

 

در هشت سال دفاع مقدس 17 هزار نفر ترور شدند

 

وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه مناطق کشور به نوعی در جنگ شرکت داشتند، تصریح کرد: در این وضعیت سپاه جنگل برای پاکسازی فعال و ‌در آذربایجان نیز خلق مسلمان ایجاد شد که در طی این مدت و در چنین شرایطی 17 هزار نفر ترور و صدها نفر نیز جانباز شدند و افرادی که در زندان‌ها بودند آزاد شده و تعدای از آن‌ها به کشور خیانت کردند.

 

وی در ادامه گفت: در 31 شهریور سال 59، دشمن با امید پیروزی به استان خوزستان که آن زمان عربستان نام گرفته بود وارد شد و طبق بررسی‌های مادی کار تمام شده بود چراکه ارتش بعثی قصد داشت به اهداف خود برسد اما بعد از ماه‌های اول دشمن متوقف و زمین‌گیر شد.

 

سردار همدانی اظهار کرد: در آن دوران امام خمینی(ره) تاکید کردند که تا آخرین نفس مقاومت خواهیم کرد و با شعار اینکه ارتش و سپاه هر دو یک لشکر الهی هستند، حصر آبادان شکسته شد و عملیات فتح‌المبین موفق شده و به نتیجه رسید.

 

وی عنوان کرد: با پیروزی در عملیات فتح‌المبین غنائم زیادی به دست ایرانیان افتاد اما دشمن دست از رجزخوانی برنداشت چراکه خرمشهر هنوز در دست دشمن بود و تا نزدیکی‌های اهواز نیز رسیده بودند و بعد از این عملیات صدام در سیمای عراق ظاهر شد و گفت که اگر ایران خرمشهر را گرفت کلید بصره را آن‌ها خواهم داد.

 

شب عملیات فتح‌المبین شب قدر نیروهای مسلح نامیده شد

 

سردار همدانی با بیان اینکه شب عملیات فتح‌المبین شب قدر نیروهای مسلح نامیده شد، تصریح کرد: در دهم اردیبهشت سال 61 که روز عاشورای رزمندگان بود، عملیات شروع شد و آن‌ها توانستند عاشورایی بجنگند.

 

وی ادامه داد: در مراحل پایانی عملیات با کمبود نیرو مواجه بودیم که رهبر کبیر انقلاب فرمودند اگر شما متوقف شوید دیگر نمی توان خرمشهر را آزاد کرد که این مرحله بیشتر از دو، سه روز طول نکشید و خرمشهر آزاد شد.

 

سردار همدانی با اشاره به اینکه در این عملیات بیش از 20 هزار اسیر گرفتیم، اظهار کرد: بعد از عملیات کسانی که پشت پرده بودند بیرون آمده و رخ نشان دادند و قطعنامه‌ای صادر کردند.

 

وی تصریح کرد: در آن زمان متوجه شدیم که صدام یک بازیگر و فریب خورده بوده و دشمن اصلی ما شیطان بزرگ، آمریکا است و با بیش از 90 ناو جنگی وارد شد اما امام خمینی (ره) بعد از لشکرکشی فرمودند که این لشکرکشی طبل تو خالی بوده و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

سردار همدانی در بخش دیگری با اشاره به رمز موفقیت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، گفت: از جمله رمز موفقیت ایران این بود که امام خمینی(ره) فرمودند به نتیجه فکر نکرده و به تکلیف عمل کنید.

 

وی با تاکید بر اینکه رمز دوم پیروزی بالا بودن انگیزه مردم ملت ایران بود، افزود: رهبر کبیر انقلاب فرمودند که پیروزی شما در گرو وحدت شماست و در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر وحدت بین احزاب داخلی دارند.

 

سردار همدانی آخرین رمز پیروزی را دشمن شناسی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر عده‌ای تکفیری به نام اسلام، سعی دارند چهره اسلام را مخدوش کنند.

 

دفاع مقدس گنجی است که باید استخراج شود

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجی است که باید استخراج شود، اظهار کرد: دفاع مقدس ارثی بوده که شهدا برای ما به میراث و یادگار گذاشته و مدلی است که در همه عرصه‌ها باید از آن الگوبرداری کنیم.

 

سردار همدانی در ادامه با اشاره به نیروی زمینی ارتش گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید نیروی زمینی را بیشتر تقویت کنیم، هیچ ارتشی بدون نیروی زمینی موفق نخواهد شد.

 

جانشین فرمانده‌کل سپاه قرارگاه امام حسین(ع) در پایان یادآور شد: به برکت دفاع مقدس، انقلاب اسلامی توسعه یافته است.

 

بیشتر بخوانید:
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار