هشدار تازه دادستان کرج به مدیران نیروگاه منتظر قائم

اجازه نمی دهیم به سلامتی مردم را به خطر بیاندازید

این نیروگاه از سوخت مازوت استفاده می کنند که این سوخت آلودگی های بسیاری را وارد محیط زیست کرده و متاسفانه مردم فردیس از این هوا استفاده می کنند.
کد خبر: ۳۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 27 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: چند ماه قبل و به دنبال افزایش انتقادها به عملکرد مخرب زیست محیطی نیروگاه منتظر قائم، برخی از مسئولان البرز افشاگری‌هایی درباره نحوه عملکرد این نیروگاه مطرح کردند.
از جمله آنکه فاطمه اسکندری یکی از اعضای شورای شهر کرج با اشاره به مشکل نیروگاه فوق گفت:  این نیروگاه در فصل سرما به دلیل کاهش افت گاز از سوخت مازوت استفاده می کنند که این سوخت آلودگی های بسیاری را وارد محیط زیست کرده و متاسفانه مردم شهرستان فردیس هم بدون اینکه هیچ اطلاعی داشته باشند از این هوا استفاده می کنند.
حال دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به آلودگی نیروگاه منتظر قائم فردیس، تاکید دارد که اجازه نمی دهیم به بهانه فعالیت های صنعتی سلامتی مردم به خطر افتد.
حاجی رضا شاکرمی با اشاره به وضعیت آلودگی سوخت نیروگاه منتظران قائم در شهرستان فردیس، اظهار کرد: قسمتی از سوخت این نیروگاه مازوت است که آلودگی زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
وی در ادامه گفت: علاوه بر آلودگی مصرف آب نیروگاه نیز زیاد است و در مجموع آلودگی‌های ایجاد شده نگران کننده است.
این مسئول در پایان با اشاره به اینکه نیروگاه منتظر قائم تا ۱۶ خردادماه جاری فرصت دارد برای تغییر سوخت خود راهکار را ارائه دهد، بیان کرد: با توجه به فشارهای قضایی نسبت به این مسئله که سلامت شهروندان را هدف قرار داده است این نیروگاه باید در اسرع وقت سوخت مصرفی خود را از مازوت به گاز تغییر دهد.
وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان البرزی خواهان تعطیلی این نیروگاه نیستند، گفت: دستگاه قضا نسبت به این مسئله هیچ گونه کوتاهی را نمی پذیرد و  کوتاه نخواهد آمد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار