سال گذشته 30 عنوان کتاب در بروجرد رونمایی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: سال گذشته 30 عنوان کتاب در مرکز اسناد و مفاخر این شهرستان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 31 March 2017
رضا ترابی گودرزی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد در مورد رونمایی از کتاب های سال 95  اظهار کرد: این تعداد کتاب شامل 13 عنوان در حوزه ادبیات، چهار عنوان تاریخی، هفت عنوان معارف، دو عنوان علمی، دو عنوان درسی، دو عنوان فرهنگی و متفرقه است.


وی خاطر نشان کرد: نویسندگان همه کتاب‎های یاد شده شهروندان بروجردی هستند که نسخه‎ای از کتاب تازه منتشر شده خود را به مرکز اسناد و مفاخر این شهرستان اهدا نموده‎اند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد بیان کرد: در حال حاضر 723 عنوان کتاب در قالب یک‎هزار و 35 جلد از 279 نویسنده بروجردی در مرکز اسناد و مفاخر این شهرستان نگهداری می‎شود که هر کدام گنجینه و سندی مکتوب برای دیگر محققان و پژوهشگران هستند.


ترابی گودرزی عنوان کرد: از مجموع کتب موجود در مرکز اسناد و مفاخر شهرستان بروجرد 49 عنوان آن مربوط به تاریخ، آداب و رسوم، ادبیات، فرهنگ بروجرد و هر آنچه مربوط و مرتبط به شهرستان است، می‎باشد.


وی ادامه داد: بدون شک تعداد نویسندگان بروجردی و کتب مربوط به شهرستان بیشتر از مجموعه‎ای است که در مرکز اسناد و مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان نگهداری می‎شوند و در اختیار خود نویسندگان آنها قرار دارند.


این مسؤول در ادامه به فعالیت مرکز اسناد و مفاخر بروجرد اشاره و تاکید کرد: این مرکز به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال‎های اخیر در این اداره دایر شده و تا حدودی توانسته است که قابلیت‎ها و توانمندی‎های این شهرستان را در حوزه فرهنگ و هنر حفظ نماید.


ترابی گودرزی افزود: نویسندگان می‎توانند، با اهدای یک نسخه از کتاب‎های تازه منتشر شده خود به مرکز اسناد و مفاخر شهرستان بروجرد علاوه بر معرفی آثار خود، این مرکز را تقویت کرده و آن را به گنجینه‎ای غنی‎تر تبدیل کنند.


وی تصریح کرد: در مرکز اسناد و مفاخر بروجرد علاوه بر کتاب‎های نگارش شده نویسندگان این شهرستان، صدها نسخه عکس، دست نوشته، اسلاید و فیلم قدیمی نیز نگهداری می‎شود، از سویی این مرکز به منظور غنای بیشتر آماده دریافت اسناد قدیمی شهروندان بروجردی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار