بقاع متبرکه کهک، خلجستان و جعفریه میزبان مراسم سوگواری شهادت امام هادی(ع)

مراسم سوگواری به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع) در شب و روز شهادت آن امام همام، به میزبانی بقاع متبرکه امامزادگان بخش‌های مختلف استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵ 02 April 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، این طرح از 26 اسفند سال گذشته در سطح استان قم آغاز بکار کرد و تا 14 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس در 32 بقعه متبرکه، خیمه‌های معرفت با غرفه‌های گوناگون برپا شده‌اند و 120 نفر مبلغ روحانی، طی این روزها به ارائه خدمات فرهنگی به زائران مشغول هستند.

برگزاری مراسم مذهبی اعم از جشن میلاد ائمه اطهار(ع) یکی از بخش‌های این طرح به شمار می‌رود و با توجه به تقارن سالروز شهادت امام هادی(ع) با ایام نوروز امسال، مراسم سوگواری به میزبانی بقاع متبرکه تدارک دیده شد.

با توجه به برپایی خیمه‌های معرفت در بسیاری از بقاع متبرکه شاخص بخش‌های سه گانه قم یعنی کهک، خلجستان و جعفریه، مراسم ویژه سالروز شهادت امام دهم شیعیان هم در این بقاع با شکوه فراوان برگزار شد.

در این مراسم اساتید برجسته حوزوی درباره فضائل و سیره امام هادی(ع) سخنرانی کردند و مداحان اهل بیت(ع) در وصف آن حضرت به نوحه‌خوانی پرداختند.

گفتنی است برگزاری مراسم مذهبی اعم از جشن میلاد و سوگواری به مناسبت سالروز شهادت ائمه اطهار(ع)، بخشی از طرح آرامش بهاری است که نوروز امسال با حضور 120 مبلغ روحانی در 32 بقعه متبرکه در حال برگزاری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار