سانسور رئیس جمهوری، با کدام مجوز؟

کد خبر: ۴۰۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 09 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»، محمد هاشمی نیز در یادداتشی در روزنامه ایران با عنوان «سانسور رئیس جمهوری، با کدام مجوز؟» به این موضوع می پردازد و می نویسد:« این وظیفه دستگاهی است که با بودجه دولتی و به عنوان زبان حاکمیت اداره می شود، وظیفه‌ای که اگر در گذشته با محدودیت امکانات رسانه‌ای مواجه بود، امروز به مدد تعدد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی به سهولت قابل انجام است. با این وجود در دوران اخیر شاهد آن بوده‌ایم که رسانه ملی گاهبه بهانه‌های مختلف از بازتاب تمام یا بخشی از جلسات و سخنرانی‌های مهم حاکمیتی امتناع کرده است.
در سال‌های اخیر مردم شاهد پخش سخنرانی های برخی مقامات مهم کشوری و چهره‌های انقلابی شاهد بودند اما روز گذشته در ممانعت از پخش مستقیم سخنرانی رئیس جمهوری کشور تکرار شد.با توجه به انتخابات پیش رو ، این شائبه مطرح شد که شاید این اقدام در راستای پیشگیری از اختصاص یافتن آنتن تلویزیون به یکی از نامزدهای بالقوه انجام شده است.
خاصه آنکه یکی از چهره‌های رسانه ای جریان رقیب دولت چنین پیشنهادی را مطرح کرده بود. یک وجه مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در محدوده تبلیغات رسمی انتخابات است که بر اساس آیین‌نامه انتخابات، صدا و سیما موظف بوده است زمان برابری را برای همه نامزدهای ریاست جمهوریدر نظر بگیرد و طبیعتاً در این بازه زمانی آنچه مربوط به مسئولیت شخصی نامزدها بود بازتاب نمی‌یابد. اما تا پیش از آغاز این دوره معمول این بود که سخنان و اقدامات رئیس جمهوری مانند هر مقام مسئول دیگری بازتاب یابد و محدودیت‌های دوره تبلیغات اعمال نشود. »
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار