محیا سلطانی در گفتگو با تابناک:

مبادله درست با محیط زیست، سلامت انسان را تامین می کند

کارشناس ارشد محیط زیست گفت: انسان دائما با محیط زیست در حال مبادله است،و با دریافت اکسیژن و دفع دی اکسید کربن، سوخت مواد غذایی را به محیط زیست بر می گرداندو اگر این مبادله به درستی صورت گیرد سلامت انسان را تامین خواهد کرد.
کد خبر: ۴۰۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 12 April 2017
محیا سلطانی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: محیط زیست مجموعه ای  از همه ی موجودات زنده و محل زندگی آنهاست، لذا محیط زیست درحال تغییر و تحول تدریجی است که هم انسان در آن دخل و تصرف دارد و هم محیط بر فعالیت های انسان اثر می گذارد.

 وی خاطر نشان کرد:در محیط زیست موجودات بسیار ریزی وجود داشته که فضولات را با تجزیه  و تغییر به پاکسازی محیط کمک می کند، اما توانایی این موجودات محدود است. 

ایشان گفتند: انسان محیط زیست خود را با فضولات بیش از ظرفیت پاکسازی این موجودات، آلوده می کند که باقی ماندن مواد زاید علاوه بر آلودگی محیط، دشواری های فراوان دیگری را در پی خواهد شد.

کارشناس ارشد محیط زیست با اشاره به اینکه انسان در برابر تغییراتی که ناشی از عملکرد خویش است، نمی تواند احساس مسئولیت نکند زیرا محیط زیست باید برای زندگی موجودات زنده و نسل های آینده، هم چنان قابل استفاده باشد.

 او تصریح کرد: گاهی مواد شیمایی و زیان آور توسط انسان وارد آب های جاری درسطح زمین شده که روی حیات جانوران آبزی اثر گذاشته و ممکن است بسیاری از آن ها را از بین ببرد و حتی سلامت خود انسان را نیز  به خطر اندازد.

سلطانی تاکید کرد: شویندها به دلیل ترکیباتی که دارند به آسانی در طبیعت دگرگون نمی شوند، بنابراین بقایای آن منجر به آلودگی آب های سطح زمین یا زیرزمینی می شود که آثار مخربی بر چرخه ی حیات جانوران دارند.

سلطانی اظهار داشت: محیط زندگی در شرایطی ممکن است روی سلامت انسان اثر نامناسب بگذارد، بنابراین انسان برای حفظ تندرستی خود ناچار است  با انجام اقداماتی مانع اثر زیان بخش محیط روی سلامت خود شود.

 وی گفت: در مواردی علیه حشرات سمپاشی انجام دهدکه با مرگ حشرات ممکن است تولید میوه کاهش یابد، چرا که حشرات در گرده افشانی گل ها نقش دارند، بنابراین در دستکاری محیط زیست باید به نتایج آن اندیشید.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار