معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

امنیت در ایران را بهترین نعمت موجود کشور دانست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با افتخار اعلام می کنیم که حتی یک نفر در استان بازمانده از تحصیل نیست و در بیش از 130 روستا استان، مدارس تک کلاسه یا یک نفر معلم و یک نفر دانش آموز داریم.
کد خبر: ۴۱۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 02 May 2017
سعید شبستری خیابانی در آیین بزرگداشت مقام شامخ معلم در جمع دانش آموزان هنرستان اکبریه تبریز با بیان اینکه معلمی، شغل انبیاست و این قشر مثل شمع می‌سوزند و روشنایی می‌دهند افزود: این قشر بسیار موثر و فهیم جامعه با جان و دل تلاش می‌کنند و فرزندان ایران اسلامی را همچون فرزندان خود تعلیم و تربیت می‌دهند.
 
وی، نیروی انسانی سالم، متخصص و متعهد را مهم ترین سرمایه کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و ادامه داد: جامعه امروزی نیازمند شخصی است که بتواند گرهی از مشکلات مردم را بگشاید و دیگر نفت و گاز، مهم ترین و بهترین سرمایه جوامع محسوب نمی‌شوند.
 
وی امنیت موجود در ایران را بهترین نعمت موجود کشور دانست و افزود: در سایه تعلیم و تربیت دانش آموزان و جوانان ایران به دست معلمین دلسوز و مخلص، دست هر گونه متجاوزی به کشور را قطع کرده‌ایم.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جوانان این مرز و بوم، یک زمانی سینه‌های خود را در جببه‌های حق علیه باطل سپر کرده و از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی حراست کردند و امروز نیز صدها کیلومتر دورتر از مرزهای کشور با دشمنان و تکفیری ها می جنگند تا آرامش و آسایش بیشتری را برای مردم به ارمغان بیاورند.
 
شبستری تصریح کرد: امروز با افتخاز اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران در کمال آزادی و استقلال و بدون وابستگی به بیگانگان به مسیر پیشرفت خود ادامه می دهد.
 
وی با اشاره به وجود پنج هزار معلم شهید و همچنین 30 هزار دانش آموز شهید در کشور گفت: مرد فهیم ما هیچ گاه زحمات و جان نثاری های این دو قشر موثر جامعه را از بین نبرده و همیشه خود را مدیون این عزیزان می‌دانند.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم ترین اقدامات دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش گفت: من در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده‌ام و از نزدیک، مشکلات فرهنگیان را دیده و لمس کرده‌ام؛ ولی به جرات می‌توان گفت که در دولت تدبیر و امید، بسیاری از مشکلات رفاهی و ... این قشر رفع شده هرچند هنوز با درجه مطلوب فاصله داریم.
 
این مقام مسئول با اشاره دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌ها و پیشرفت‌های روز دنیا در حوزه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، عمرانی، اقتصادی و ... افزود: تمامی این پیشرفت‌ها مرهون زحمات معلمین، دانش آموزان و دانشجویان است و ما باید زحمات آنان را قدر نهیم.
 
شبستری، معلمی را توفیقی الهی دانست و افزود: معلم، علاه بر آموزش علم به دانش آموزان، علم اخلاق و زندگی را نیز به آنان می‌آموزد و بهترین تجارب زندگی خود را به فرزندانمان منتقل می‌کند.
 
وی با تقدیر از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان در طول چهار سال گذشته، ادامه داد: با تلاش مدیرکل آموزش و پروش استان و تاکیدات دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی، یک نفر ممنوع التحصیل در استان داریم و حتی در بیش از 130 روستای استان، معلم و دانش آموز تک کلاسه داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار