20 خطای رانندگی که می تواند به قیمت زندگی یک انسان تمام شود

رئیس پلیس راه استان گفت: 20 خطای رانندگی می تواند به قیمت زندگی یک انسان تمام شود، اما در این میان عللی و جود دارند که منجر به شدت اثرات و عواقب تصادفات جاده ای می شوند.
کد خبر: ۴۲۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 08 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل اله شیری" گفت: متاسفانه برخی از رانندگان به دلیل اعتماد به نفس زیاد و یکنواختی در رانندگی، هنجارشکنی کرده و در نهایت برای خود و سایر کاربران در عرصه ترافیک حادثه آفرینی می کنند.

وی افزود: با مطالعه بیشتر تصادفات به وقوع پیوسته، می توان 20 خطای رانندگی را که می تواند به قیمت زندگی یک انسان تمام شود اشاره کرد که عدم رعایت فاصله ایمنی که کاهش زمان ترمزگیری را به دنبال دارد، عدم رعایت حق تقدم عابر در خطوط مختص عابران پیاده، عدم استفاده از راهنما در تغییر مسیر حرکت، به طرز غلط نشستن در پشت فرمان و حواس پرتی از جمله ان موارد است.

این مقام انتظامی در ادامه از دیگر خطاها نام برد و افزود: عدم حرکت بین خطوط، نگاه نکردن به آینه های خودرو، ترمز های ناگهانی عدم رعایت سهم عبور دیگران، استفاده از تلفن همراه در حال رانندگی و مشغول شدن به سرزنش و مسخره کردن رانندگانی که اشتباه می کنند از دیگر اشتباهاتی است که به حادثه منجر می شود.

سرهنگ شیری تصریح کرد: تغییر مداوم لاین حرکت، عدم رعایت فاصله مناسب بین خودروها، عدم آگاهی از حد مجاز سرعت مجاز و مطمئن در یک مسیر و قرار دادن خودرو به هنگام پارک کردن روی جداول حاشیه خیابان ها، راه ها، پیاده رو ها و پل ها، حرکت با لاستیک های فرسوده و طولانی کردن سبقت را از رفتارهای رانندگانی دانست که سهمی از حوادث را به خود و دیگران تحمیل می کنند.

وی استفاده زیاد از ترمز هنگام پایین آمدن از یک سرازیری و تمام شدن سوخت خودرو حین حرکت را از عوامل منجر به اختلال در کارکرد ترمزها و فرمان خودرو ها دانست و گفت: عده ای از رانندگان هنگام خراب شده خودرو در روی جاده یا حاشیه آن علائم مناسب شب و روز  مانند مثلث شبرنگ خطر را در فواصل مناسب قرار نمی دهند و باعث برخورد خودروهای عبوری با خود می شوند.  

رئیس پلیس راه استان در خاتمه خاطرنشان کرد: عواملی که گفته شد علت وقوع حوادثی هستند که در کنار آنها عللی و جود دارند و منجر به شدت اثرات و عواقب حوادث می شوند مانند: عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی که منجر به ورود ضربات مغزی و پرت شدن مرگبار به بیرون از خودرو حین واژگونی می شوند، لذا امیدواریم رانندگان عزیز و سرنشینان خودرو و ترکنشینان موتورها با رعایت کردن چنین مواردی بتوانند از سلامت جسمانی خود در چرخه ترافیک دفاع کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار