استاندار مازندران:

استانداردسازی و بهداشتی کردن خبازی‌های مازندران در سال 94

با وجود رکوردداری نان در افزایش چندباره قیمت طی یکسال، هنوز وعده‌های آقای استاندار در مازندران برای کیفی و بهداشتی‌سازی پخت نان عملی نشد و این بار هم حواله به پایان سال 94 داده شد
کد خبر: ۴۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 02 June 2015
به گزارش تابناک، قیمت نان که در تورم پیشگام و پیشتاز است در سال 94 نیز خیز دیگری برداشت. اما از ارتقای کیفیت نان خبری نیست. اصولا افزایش قیمت به دلیل بالابردن کیفیت یک محصول و گران تمام شدن مواد اولیه است اما چرا نان سالی چند بار گران می شود و کیفیت آن بدتر که می شود هیچ، بهتر نمی شود. حرف و اعتراض مردم هم در بی کیفیت بودن این قوت غالب مردم ایران راهی از پیش نمی برد و این رشد بی رویه قیمت نان اجازه نمی دهد تا مسئولان مازندران و بویژه استاندار آن نیز به وعده‌های متعدد خود در کیفی و بهداشتی‌سازی پخت نان عمل کنند.



بازدید از نانوایی‌های مازندران در شهرهای مختلف و نظرخواهی از مردم و حتی اعتراف برخی از خبازان، گویای وجود نارضایی گسترده از کیفیت نان در این استان است که هر از گاه سوژه رسانه‌ها شده و نقطه نظرات طرفین با پیشنهادهای عملی بازتاب داده می‌شود، اما از آنچه که نمی‌توان به سادگی عبور کرد، وعده حل معضل از سوی استاندار است که رویکرد عملیاتی و اجرایی دارد و پیگیرانه مشکلات را مورد هدف قرار می‌دهد تا به حل نهایی و یا نسبی آن نائل آورد، و جای بحث در اینجاست که چطور این استاندار، علی رغم چند وعده و قول برای حل این مشکل بزرگ استان، که هر روز گریبانگیر مردم مازندران است، تاکنون ناموفق عمل کرده و در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، که دهم خردادماه جاری برگزار شد، بازهم سال 94 را سال اجرای برنامه استانداردسازی و بهداشتی کردن نانوایی‌های استان ذکر کرد.



استاندار مازندران با بیان این که در برابر مردم مسئول هستیم، از برنامه استانداردسازی و بهداشتی کردن خبازی‌های استان در سال 94 خبرداد و گفت: تامین سلامت و امنیت غذایی، از اولویت‌های استان است و در این راستا، خبازی‌ها باید به صورت محیطی کاملا امن برای تولید مهم‌ترین فراورده غذایی مردم در آید.



فلاح افزود: باید آگاهی مردم به حدی برسد که خود مراقب و ناظر فعالیت درست و سالم خبازی‌ها باشند و پیگیری‌ها در خصوص سلامت غذایی از سوی دستگاه‌ها باید همگانی و مسئولانه باشد.
علی‌رغم نظر آقای استاندار، مردم با مشاهده روزانه کیفیت نامطلوب نان در نانوایی‌ها، امکان مراقبت و نظارت مورد اشاره آقای فلاح را در اختیار ندارند و تنها می‌توانند مراتب و مصادیق را به سامانه‌ای که تعیین شده و یا می‌شود، معرفی کنند، ولی هیچ‌کسی در مازندران نیست که نداند اغلب نانوایی‌ها نمی‌توانند نظر رضایت خریداران خود را تامین کنند.



مشکل کنونی در این نیست که مراکز نظارتی و صنفی ندانند که کدام نانوایی، نان‌های بی کیفیت در اختیار مردم قرار می‌دهد، مشکل در اینجاست که برای بهبود شرایط اقدام قاطع و مثمری بعمل نیامده و یا در برخورد با وضعیت کنونی نیز، اقدامات ناکافی و غیرموثر است.



آیا مردم مازندران بازهم باید تا پایان سال 94 صبر کنند تا حق‌شان در برخوداری از نانی با کیفیت و استاندارد شده استیفاء شود؟!



آقای استاندار، لطفا بیش از این تلاش بفرمائید تا مشکل مردم مازندران در این زمینه خاص زودتر برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار