مطالبات مراکز علمی اردبیل تجمیع و بررسی شد

مطالبات مراکز علمی و دانشگاهی اردبیل جهت ارائه درخواست از معاون علمی و فنی آوری رئیس جمهور تجمیع و بررسی شد.
کد خبر: ۴۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 02 June 2015

به گزارش مهر، در جلسه بررسی مشکلات علم و فن آوری اردبیل، روسای دانشگاه ها، پارک علم و فن آوری و بنیاد نخبگان استان اردبیل در اظهارات جداگانه ای اصلی ترین مطالبات خود را طرح کردند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رتبه ۲۳ این دانشگاه در بین ۵۶ دانشگاه جامع سراسری تصریح کرد: در مقایسه با امکانات موجود کسب این رتبه به دلیل تلاش های بی وقفه بوده است.

گودرز صادقی تعداد ۲۰۰ استاد تمام در این دانشگاه را قابل توجه دانست و گفت: در استان اردبیل برای هر ۹۰ نفر دانشجو یک استاد داریم و این در حالی است که در دانشگاه محقق اردبیلی برای هر ۳۰ دانشجو یک استاد داریم و استاندارد تعداد اساتید، یک استاد برای هر ۱۸ دانشجو است.

وی در خصوص مطالبه این مرکز علمی از معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهور به هزینه کرد ۱۵ میلیارد ریالی برای احداث آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه اشاره کرد و خواستار تبدیل آن به آزمایشگاه مرجع منطقه ای شد.

صادقی در عین حال تقویت پژوهشکده مهندسی آب و آب های معدنی را دیگر خواسته این دانشگاه دانست و گفت: اینکه همه دانشگاه ها به دنبال ایجاد مراکز رشد باشند صحیح نیست و بهتر است هر دانشگاه در استان ماموریت مشخصی را دنبال کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه به کسب رتبه چهارم این دانشگاه از نظر تولید مقاله توسط بانک اطلاعاتی اسکوپوس اشاره کرد و گفت: هر یک از مقالات تولیدی این دانشگاه به دلیل کیفیت ۵.۶ بار مطالعه می شود.

فرهاد پورفرضی ایجاد آزمایشگاه جامع تحقیقاتی و ‌آزمایشگاه حیوانات را به عنوان مهمترین مطالبات این مرکز علمی عنوان کرد.

در این جلسه رئیس پارک علم و فن آوری استان اردبیل نیز به ضرورت اختصاص بودجه مستقل و ایجاد صندوق پژوهش و فن آوری تاکید کرد و خواستار اختصاص زمین مناسب برای پارک شد.

عبدالقیوم قلی پور با اشاره به اتمام مهلت اجاره ساختمان این پارک اضافه کرد: انتقال ساختمان آسیب جدی به روند کاری پارک وارد می سازد و انتظار ما تخصیص زمین و ساختمان مناسب است.

وی در عین حال با ابراز گله مندی از قائل شدن سم اندک برای پارک در سفر معاون رئیس جمهور تصریح کرد: خود پارک با تاخیر ایجاد شده و اکر مطالبات ما نیز با تاخیر اعلام شود شایسته نیست.

در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز توسعه و تجهیز مرکز رشد گیاهان دارویی را به عنوان اصلی ترین درخواست این مرکز دانشگاهی مطرح کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل نیز با تاکید به ضرورت تصویب مرکز رشد توریسم سلامت گفت: با توجه به پتانسیل های اردبیل در آب درمانی در نظر داریم با ایجاد این مرکز مدت اقامت مسافران را افزایش دهیم تا اقامت محدود به استفاده از آبدرمانی نباشد.

مهرداد محرم زاده با اشاره به قابلیت این دانشگاه در راه اندازی توریسم الکترونیکی تصریح کرد: از جمله طرح های پیشنهادی تحقق این هدف ایجاد کلینیک یا دهکده توریسم سلامت است که می تواند به ابعاد مختلف توریسم نیز توجه داشته باشد.

وی تاکید دارد که استان اردبیل می تواند قطب توریسم سلامت در کشور باشد و با توجه به اینکه این مرکز مصوبه پارک علم و فن آوری است ایجاد آن درخواست می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز توسعه و ایجاد مرکز رشد گیاهان دارویی را به عنوان اصلی ترین خواسته این مرکز علمی عنوان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار