انتقام دانشجو از استاد دانشگاه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان گفت: دانشجویی که اقدام به توهین و فحاشی نسبت به استاد دانشگاه خود کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۴۳۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 27 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "علی کریمی"، اظهار کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرده که مدتی است شخصی ناشناس  با ارسال پيام هاي توهين آميز در شبکه ها اجتماعی و بکار بردن الفاظ زشت، به وی توهین می کند و با توجه به  آزار روحی و روانی و مشکلات خانوادگی لذا تقاضای رسیدگی به پرونده را دارد. 

اين مقام انتظامي ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی فرد مجرم آغاز کردند و با اقدامات علمی متهم را که از دانشجویان شاکیه بود شناسایی و پس اخذ مجوز از مقام قضائي دستگير کردند.

سرهنگ کریمی گفت: متهم در مواجه با دلایل فنی ناچار به بیان حقیقت شد و انگیزه خود از مزاحمت های مکرر برای شاکیه را، کسب نکردن نمره قبولی در درس استادش به دلیل واهی درج نمره اشتباهي، ذکر کرد که در این خصوص پرونده تکمیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.

وی متذکر شد: در ماده 608 قانون مجازات اسلامی به صراحت بیان شده است که مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد تا 74 ضربه شلاق و یا از  50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود، لذا با دقت در مفاد این ماده مشخص می‌شود كه جرم توهین می‌تواند به شکل گفتار، کردار، نوشتار و حتی اشارات مختلف دست و چشم و نظایر آن باشد، بر همین اساس از هموطنان درخواست داریم قبل از هرگونه اقدام به عواقب کار خود بیندیشند  و  در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار