آغاز کار برداشت چغندرقند از سطح 25 هکتار مزارع کشاورزی گیلانغرب

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب، از آغاز کار برداشت چغندر قند از سطح 25 هکتار مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 29 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،سعید حیدرپور افزود: پیش بینی می شود با عملکرد 50 تا 60 تن در هر هکتار، در مجموع یک هزار و 100 تن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه های قند اسلام آباد و بیستون شود.

وی اظهارکرد: محصول چغندرقند پاییزه برای دومین سال پیاپی در گیلانغرب کشت شد و اکنون که به مرحله برداشت رسیده است، بازدهی مطلوبی دارد.

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب بیان کرد: با توجه به بازدهی مطلوب این محصول، توسعه کشت چغندر قند در اراضی کشاورزی این شهرستان اکنون در دستور کار است.

حیدرپور با بیان اینکه کشت چغندر قند پاییزه ، علاوه بر تناوب زراعی باعث افزایش عملکرد نیز می شود، اضافه کرد که اصلاح خاک و صرفه جویی 50 درصدی در مصرف آب از مزایای کشت پاییزه چغندرقند است ضمن این که برداشت آن در این فصل که کارخانه های قند اسلام آباد و بیستون با رکود مواجه هستند، باعث می شود این کارخانه ها فعال و از اشتغالزایی لازم برخوردار باشند.

شهرستان گیلانغرب دارای 41 هزار اراضی کشاورزی و باغی است و سالیانه 90 هزار تن انواع محصولات در این منطقه تولید می شود که تولید برخی محصولات کشاورزی مانند انگور یاقوتی، برنج و پسته منحصر به فرد است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار