معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده از زبان هنر است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فعالیت‌های هنری به‌عنوان بهترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی یادکرد و گفت: امروز تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده از زبان هنر است.
کد خبر: ۴۳۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 29 May 2017
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فعالیت‌های هنری به‌عنوان بهترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی یادکرد و گفت: امروز تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده از زبان هنر است.

قدرت دائمی در دومین جلسه شورای فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اینکه فضای مجازی پدیده نو است بر یافتن راهکارهایی برای کاهش آسیب های این حوزه تاکید کرد.

وی به استفاده از ابزار هنر برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری می توان به عنوان پیشنهاد، موضوع آسیب های اجتماعی را مطرح کرد تا هنرمندان علاقمند آثار هنری با این مضمون تولید کنند.

دائمی خاطر نشان کرد: بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از موارد مهمی است که مقام معظم رهبری به جهت اهمیت این موضوع جلساتی را با سران ٣قوه قضاییه برگزار کرده است. 

دائمی از طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، فضای مجازی به عنوان آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت: متاسفانه تاکنون برنامه ریزی خاصی در بخش پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی  انجام نشده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی سعی در بهسازی الگوهای مناسب رفتار و تعامل اجتماعی و کاهش تعارضات اجتماعی دارد.

وی با بیان این نکته که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به عنوان یک دستگاه فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه هایی را دارد، افزود: تشکیل شورای فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و آسیب های اجتماعی از جمله این اقدامات است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه با تاکید بر این نکته که در سالهای قبل اقداماتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی انجام شده، اظهار کرد: با تشکیل این شورا برنامه ها به صورت مدون و در قالب فعالیت های پیشگیرانه انجام خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار