بیش از 25 هزار شغل در لرستان ایجاد می‌شود

استاندار لرستان گفت:در سند تولید و اشتغال سال 96 ایجاد 25 هزار شغل در لرستان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۴۳۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 06 June 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان ظهر امروز در حاشیه نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سلسله، اظهار داشت: مأموریت اصلی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»»  است چرا که هر جامعه‌ای که کار و تولید را عنصر اصلی توسعه بداند، مسیر پیشرفت را به خوبی طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در در این استان با ضعف کار کردن و کمبود فرهنگ کار مواجه هستیم، تصریح کرد: باید فرهنگ کار در سطح استان به صورت جدی پیگیری شود و این فرهنگ را در تمام شاخص‌ها بویژه با ورود بخش‌های خصوصی ارتقاء داد.

استاندار لرستان با اشاره به اجماع سه قوه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: تحقق مقام معظم رهبری پرچم‌دار اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، بستر رشد و توسعه در کشور است.

بازوند بیان داشت: اقتصاد مقاومتی با اجماع همه توان مسئولان و کارشناسان و با کار کارشناسی‌شده کاملاً علمی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مردم و مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: اقتصاد مقاومتی، واژه‌ای علمی و تجربه شده در دنیا است و با مشارکت مردم و قوا، اجرایی شدن این امر مهم بطور کامل میسر است.

استاندار لرستان با بیان اینکه سندی با بیش از 25 هزار فرصت شغلی در بخش تولید و اشتغال استان لرستان تدارک دیده شده است، گفت: این سند باید در سال جاری تحقق پیدا کند.

وی افزود: بانک‌ها در تحقق سند تولید و اشتغال استان لرستان نقش مهمی دارند‌ و باید در این زمینه پای کار باشند.

بازوند از بوروکراسی حاکم بر سیستم اداری بانکی انتقاد کرد و ابراز داشت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید تسهیل‌گر در مسیر اشتغال باشند.

وی ادامه داد: تسهیل استفاده کنندگان از تسهیلات تولیدی و تعدیل سیستم‌های حاکم برای رونق تولید و اشتغال و نیز فراهم کردن شرایط برای سرمایه‌گذاری، از صفات بارز انقلابی بودن است.

استاندار لرستان اضافه کرد: حرکت در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تقویت تولید از شاخص‌های مهم خدمت به کشور و انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهرستان سلسله در سند تولید و اشتغال استان، بیان داشت: برای شهرستان سلسله، ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار با هزار و ۶۱۱ نفر اشتغال در سند تولید و اشتغال پیش‌بینی شده است که تحقق این مهم نیازمند مشارکت و تلاش عموم مسئولان است.

بازوند با اشاره به اینکه هر ۱۵ روز یک بار باید این کارگروه فعالانه جلسات خود را برگزار کرده و ادامه دهد، تصریح کرد: برای تحقق تعدادد شغل‌های پیش‌بینی شده در شهرستان سلسله می‌بایست با برنامه‌های دقیق‌تر، زمینه بیشتر شدن این فرصت‌های شغلی را فراهم کرد.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات، ابراز داشت: حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین کننده اقتدار ملی و امنیت کشور بود.

وی افزود: مردم در 29 اردیبهشت و با حضور گسترده در انتخابات، بار دیگر با رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بیعتی مجدد بستند.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب و مردم، پیروزهای اصلی انتخابات 29 اردیبهشت هستند.

وی خدمت به مردم و برداشتن موانع از سر راه ملت را رویکرد دولت دانست و خاطرنشان ساخت: باید مردم شیرینی این حضور را در عملکرد اقتصادی مسئولان همچون تولید و اشتغال ببینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار