بزرگترین آرزوی استاد نقاشی ایران چه بود؟

تابناک: وی با تمام بی مهری هایی که از روزگار خویش دید اما حاضر نشد ترک دیار و وطن کند و برای آوازه و ثروت بیشتر راهی غربت شود.
کد خبر: ۴۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 09 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، "راه اندازی یک موزه برای هنرهای اصیل هنرمندان اصفهان" خواسته همیشگی استاد نامدار نقاشی ایران بود که خود چشم از جهان فروبست اما چنین موزه ای را هیچگاه به چشم ندید.

استاد عباسعلی پورصفا استاد اصفهانی نقاشی که حدود یک هفته پیش دار فانی را وداع گفت، دارای نشان درجه یک هنر بود اما می توان گفت آنگونه که باید و شاید مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگ، قدر مقام هنری وی را ندانسته و وی با تمام آموخته های ناب خود از میان ما رفت.

وی بی آنکه با همه لیاقت و مهارت خاصی که در نقاشی داشت و در عرصه بین الملل دارای سبک خاص خود و توانست طراحی چهره به صورت نقطه چین برای بافت فرش را پایه گذای نماید، اما هیچ گاه به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی نشد.

وی با تمام بی مهری هایی که از روزگار خویش دید اما حاضر نشد ترک دیار و وطن کند و برای آوازه و ثروت بیشتر راهی غربت شود.

استاد پورصفا در طول زندگی خویش از سوی کشورهای اروپایی دعوت به کار شد اما هیچگاه دل از نصف جهان نبرید و با ماندن در مقام استادی هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، سعی کرد تا هنر دستان خود را با رنگ اخلاص بروی بوم ذهن شاگردان اصفهانی خود نقاشی نماید.

وی که از عدم حمایت های لازم از هنرمندان و دایر نکردن موزه ای برای نگهداری و شان دادن آثار شاخص هنری اصفهان دل پری داشت، در سالهای آخر عمر خویش به دلیل لرزش دست دیگر نتوانست دستی به قلم ببرد.

وی در نهایت در سن 94 سالگی دار فانی را وداع گفت اما هنوز هستند هنرمندانی که مانند پورصفا، گنجینه های ناشناخته نصف جهان به شمار می روند ولی هنوز حمایت از آنها و آثار و سبکشان در هنرپردازی در اولویت کارهای مدیران ذی ربط قرار نگرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار