تولید 1500 تن قارچ دکمه ای در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید یکهزار و500 تن قارچ دکمه ای در سه ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 04 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و فعال شدن بیش از 150 واحد تولید قارچ خانگی در این استان، برداشت این میزان محصول خوراکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 هزار تن افزایش یافته است.
وی تولید سالیانه قارچ دکمه ای در این استان را 6 هزار تن برآورد و افزود: این استان در زمینه تولید قارچ رتبه پنجم کشور را دارد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 22 کارگاه صنعتی و 150 واحد خانگی تولید قارچ دکمه ای این استان خبر داد و گفت: بخش عمده ای از این کارگاهها در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد از قارچ تولیدی به استان‌های اصفهان و خوزستان ارسال می شود، گفت: درسه ماه نخست امسال بیش از یکهزار کیلوگرم قارچ مرغوب به کشورهای عراق و کویت صادر شد.
شیرانی افزود: روستای 'قلعه ممکا ' چهارمحال و بختیاری به عنوان دهکده پرورش قارچ کشور از مهم‌ترین مراکز تولید قارچ استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار