کمبود نماز خانه در مدارس مازندران

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش مازندران گفت: مدارس مازندران از کمبود نماز خانه رنج می برد.
کد خبر: ۴۷۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 06 August 2017
به گزارش تابناک : محمد شعبانی روز یکشنبه شمار مدارس مازندران را سه هزار و 700باب برشمرد و افزود: این آموزشگاه ها با کمبود یکهزار نماز خانه مواجه اند.
وی با اشاره به اینکه در برخی از مدارس به علت کمبود فضا از نماز خانه به عنوان کلاس درس استفاده می شود، از اداره کل نو سازی مدارس مازندران و خیران مدرسه ساز خواست تا بخشی از فعالیت خود را به ساخت این اماکن عبادی در مدارس اختصاص دهند.
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: با هماهنگی های به عمل آمده نماز جماعت در برخی از مدارس در مساجد مجاور ان برگزار می شود.
شعبانی شمار امامان جماعت روحانی در مدارس مازندران را یکهزار و 200 تن برشمرد و افزود به دلیل کمبود بودجه، دستمزد اندکی به آنان پرداخت می شود.
او خواهان همسان سازی دستمزد ائمه جماعت در همه ادارات شد و گفت: با توجه به حساسیت آموزش و پرورش، حضور روحانی در مدارس از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی به تاثیر حضور روحانی در مدارس در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد: آنان بجز اقامه نماز معمولا در اجرای برنامه های فرهنگی و دینی نقش بسزایی دارند.
شعبانی اضافه کرد: به رغم کمبودها و کاستی ها در حال حاضر در یکهزار و 800 مدرسه مازندران نماز جماعت برگزار می شود.
او اشاعه و ترویج فرهنگ نماز و ترغیب دانش آموزان به این مهم را از بزرگترین اهداف آموزش و پرورش دانست و از فرمانداران و سایر مسئولان شهری و استانی خواست تا با حضور در مراسم نماز جماعت مدارس، فرزندان را به شرکت در این آیین معنوی تشویق کنند.
نیم میلیون دانش آموز از جمعیت سه میلیون و 200 نفری مازندران تحت آموزش 42هزار فرهنگی در سه هزار و 700مدرسه استان به تحصیل اشتغال دارند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار