معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه:

اهداف عربستان در حمله به یمن محقق نشد

هیچ یک از اهدافی که عربستان در حمله به یمن اعلام کرد محقق نشده است و نخواهد شد، عربستان می خواهد یمن را در کنترل بگیرد تا داعش و سهم خواهان دیگر در یمن سکنی بگیرند که قطعا موفق نخواهند شد.
کد خبر: ۴۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 14 June 2015
به گزارش تابناک قم، حسین امیرعبداللهیان ظهر امروز در گردهمایی مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم(س) برگزار شد، با بیان اینکه حمله عربستان به یمن اقدام نادرستی بوده است، مطرح کرد: اکنون عشایر یمنی درون خاک عربستان سعودی هستند و به پایگاه‌های عربستان حمله می‌کنند؛ داعش نیز در داخل عربستان انفجارهایی انجام می‌دهد و این مسائل به خوبی ناکامی عربستان در حمله به یمن را به اثبات می‌رساند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ادامه داد: اکنون حوثی‌ها از 21 استان یمن 20 استان را در اختیار دارند اما نمی‌خواهند یمن را تصرف کنند بلکه برای مقابله با داعش و القاعده حضور پرشور نظامی دارند و در صورت اتمام گفت‌وگوهای سیاسی یمنی‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند و به همین علت اگر حملات عربستان به پایان برسد مشکل نظامی در یمن وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: هیچ یک از اهدافی که عربستان در حمله به یمن اعلام کرد محقق نشده است و نخواهد شد؛ اظهارات حکیمانه رهبر انقلاب و اظهارات صریح رییس جمهوری موضع ایران را مشخص کرد؛ عربستان می خواهد یمن را در کنترل بگیرد تا داعش و سهم خواهان دیگر در یمن سکنی بگیرند که قطعا موفق نخواهند شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: اینکه امروز 6 قدرت جهانی در برابر ایران مجبور به مذاکرات طولانی می شوند، این امر بیانگر قدرت و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. 

وی با اشاره به مساله بیداری اسلامی و تاثیر اندیشه های امام راحل در بین نخبگان جهان اسلام، خاطرنشان کرد: حرکت اصیل بیداری اسلامی با وجود برخی اشتباهات و انحرافات که گروه های تندرو را برسرکار آورده است، هنوز در کشورهایی همچون مصر و لیبی جریان دارد. 

معاون وزیر امور خارجه گفت: دشمنان با مهندسی معکوس بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و ایجاد گروه های تروریستی تکفیری در منطقه و برپایی آتش درگیری و اختلاف، درپی ضربه زدن به محور مقاومت بودند تا به این واسطه خطر بزرگی که رژیم اشغالگر صهیونیستی را تهدید می کرد ازمیان بردارند. 

وی با بیان اینکه پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی و سیاسی، نسل جوان در کشورهای اسلامی را بشدت تحت تاثیر قرار داده؛ اظهارکرد: دستگاه رسانه ای استکبار به دنبال تخریب ذهنیت مسلمانان از کشورمان است، اما با گسترش فضای رسانه ای، امروز نگاه به جمهوری اسلامی ایران به گونه دیگری است. 

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با بیان اینکه داعش نقطه شروع مهندسی معکوس رژیم صهیونیستی، نظام سلطه و برخی از دوستان ناآگاه نظام اسلامی در منطقه بوده است گفت: داعش برای جلوگیری از ترویج مفهوم انقلاب اسلامی شکل گرفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه درایت رهبر انقلاب اسلامی دو بار از سقوط دمشق جلوگیری کرد افزود: 94 کشور با استفاده از ظرفیت‌های مختلف خود برای نابودی سوریه به صحنه آمدند اما نتوانستند به نتیجه برسند زیرا انقلاب اسلامی از کشور سوریه حمایت می‌کرد.

وی ادامه داد: دشمن به ستوان معمولی ارتش سوریه 300 هزار یورو می‌پرداخت تا او را از بشار اسد جدا کند اما با این حرکت‌ها نتوانست در دمشق به جایی برسد.

این فعال بین الملل با بیان این‌که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با تجربیات خود در اشغال عراق و افغانستان پروژه‌های جدیدی که در یمن به راه انداخته‌اند را پیش ببرند؛ آنها می خواهند ما را وارد معادلات خود در منطقه کنند، ولی ایران اسلامی به صراحت بیان کرده است به جز بحث هسته ای به هیچ عنوان در بحث های دیگر مذاکره ای با آمریکا نخواهد کرد. 

وی افزود: امروز ایران و عراق در کنار هم قرار گرفته‌اند که این دو کشور از بزرگترین منابع انرژی جهان هستند  این دو کشور بزرگترین جریانات شیعه را در جهان اسلام دارند و و دارای ظرفیت‌های عظیمی هستند که خوشبختانه علی‌رغم برنامه‌های آمریکا، توانستیم این کشور را به یک متحد بزرگ و استراتژیک مبدل کنیم که دشمنان به شدت نسبت به این امر هراسان هستند.

امیرعبداللهیان در خاتمه خطاب به مبلغان گفت: طلاب باید در بحث های سیاسی مطالب را از منابع اصیل بگیرند و درگیر مسایل و مباحث مطرح شده در سایت های مختلف نشوند تا ذهن مردم نیز مخدوش نشود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار