قاضی حسین کارگر رای پرونده را صادر کرد

محکومیت 7000000000 مدیران تعاونی مرزنشینان ارشق با زندان

متهمان پرونده کلاهبرداری تعاونی مرزنشینان ارشق به ۷ میلیارد ریال رد عین مال و جزای نقدی و دو سال حبس محکوم شدند.
کد خبر: ۴۸۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 30 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، پرونده فساد بزرگ مالی معروف به شرکت تعاونی مرزنشینان ارشق از حدود ۳ سال پیش و در پی شکایت تعدادی از اعضای تعاونی علیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین این شرکت به اتهام کلاهبرداری در دادگاه عمومی بخش ارشق تحت تعقیب و مورد رسیدگی قرار گرفت.

دوشنبه ششم شهریور قاضی "حسین کارگر” پس از رسیدگی ارجاع امر به کارشناش وهیات کارشناسی واستماع اظهارات وکیل شکات واخذ دفاعیات متهمان و وکلای آنها احکام محکومیت متهمان( رییس واعضای هیات مدیره  و مدیرعامل) را به جرم تحصیل مال نامشروع  وکلاهبرداری به رد عین مال شرکت تعاونی به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۱۲ میلیون و ۵۷۳ هزار و پانصد ریال و جزای نقدی به میزان ۴ میلیارد و ۶۲۴ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۰۰ ریال درحق صندوق دولت و دوسال حبس صادر کرد.

دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل نیمه اول تیرماه جاری، قرار تامین صادره برای هر کدام از متهمان پرونده تعاونی مرزنشینان ارشق به میزان ۷ میلیارد ریال صادره از حوزه قضایی ارشق را تائید کرده بود.

به گزارش سبلان ما، این پرونده مقارن با معرفی حسین کارگر به ریاست حوزه قضایی ارشق و زیرنظر وی تشکیل و به دلیل شرایط خاص شاکیان که از ساکنین روستاهای ارشق و از اقشار زحمت کش و ضعیف مرزنشین بشمار می روند، با حساسیت فوق العاده ای پیگیری و با قاطعیت به سرانجام امیدوارکننده ای ختم شد.

صدور این رای آن هم با گذشت حدود ۳ سال از طرح آن در دادگاه و احقاق حقوق نزدیک به ۸ هزار عضو شرکت تعاونی مرزنشینان ارشق از سوی قاضی شجاع حسین کارگر که عدالت قضایی را به معنای واقعی کلمه معنا کرد، موجی از امید را در میان اهالی منطقه زنده کرد.

شایانذکر است که رای صادره بدوی بوده و ظرف ۲۰روز پس از ابلاغ  در دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل قابل اعتراض است.

بخش ارشق یکی از بخش‌های تابعه شهرستان مشگین‌شهر در استان اردبیل است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار