فاجعه غذایی در کشور:

آبلیمو هایی که برای محیط زیست هم مضرند

به دلیل آثار شدید تخریبی، سازمان حفاظت محیط زیست معدوم کردن 500 تن آبلیموی غیر مجاز شرکت دست چین را در فضای طبیعت غیر مجاز دانست...
کد خبر: ۴۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 19 June 2015
به گزارش تابناک یزدهر ماه سال 93 بود که گزارشی مبنی بر تولید و توزیع آبلیموهای غیر مجاز با برند دست چین به سازمان تعزیرات حکومتی رسید.
قاضی این سازمان همراه با کارشناسان بهداشت به محل کارخانه مراجعه کرده و در بازرسی از این محل با مقادیر زیادی آبلیموی غیر مجاز که با مواد شیمایی تولید شده بود مواجهه شدند.

این موضوع سرآغازی بود تا با بررسی برندهای دیگر آبلیمو که در میان آنها نامهای معروفی نیز به چشم می خورد مشخص شود که مقادیر زیادی از آبلیموهایی که در بازار عرضه شده صرفا با مواد شیمیایی تهیه شده که برای سلامت انسان بسیار مضر هستند.

مرتضی خدایی رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران با بیان اینکه متاسفانه شرکت هایی وجود دارند که محصولات خود را به شکل غیر بهداشتی تولید و عرضه می کنند گفت: این شرکت ها اقدام به تولید و عرضه آبلیمو و آبمیوه حتی با آرم "استاندارد" در کشور می کنند.

وی ادامه داد: زمانی که محصول اینگونه شرکت ها را جهت بررسی به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال کردیم مطابق نظر این مراکز مشخص شد که محصول تولیدی کاملا غیر مجاز بوده و به هیچ عنوان قابلیت مصرف انسانی را ندارد که در این مورد پروندهایی تشکیل شده و در حال بررسی جدی موضوع هستیم.

خدایی در مورد رسیدگی به پرونده شرکت دستچین که مبادرت به تولید آبلیموهای غیر مجاز می کرد نیز گفت: بعد از مراجعه به این شرکت در بررسی های انجام گرفته مشخص شد که 550 تن آبلیمو غیر بهداشتی از سوی این کارخانه تولید شده که بخشی از آن در بازار عرضه و 258 تن نیز آماده عرضه به بازار بود که با توجه به تولید بدون مجوز دستور توقیف محصولات در محل صادر و پرونده برای اظهار نظر در مورد قابلیت مصرف به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار