عده ای از آوردن نام امر به معروف دلهره داشتند

حجت الاسلام میرمحمدی گفت: زمانی عده ای از آوردن نام امر به معروف دلهره داشتند و خواستار تغییر نام آن به آسیب های اجتماعی بودند.
کد خبر: ۴۹۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 25 September 2017
معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشورگفت: حرکت احزاب و تشکل های سیاسی در سایه فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب رشد و تعالی آنها می شود.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام سیدجمال الدین میرمحمدی در گردهمایی مشترک روسا و اعضای ستادهای صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستانها و دستگاه های اجرایی استان همدان افزود: احزاب باید در جامعه اسلامی علاوه بر اینکه انقلابی باشند در سایه امر به معروف و نهی از منکر حرکت رو به رشد را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: در سایه امر به معروف نظریه های سیاسی، علمی، اقتصادی و اجتماعی رشد می کنند و اگر در جریان انقلاب نتوانیم امر به معروف را در بخشی و دستگاهی رشد دهیم به همان اندازه عقب مانده ایم.

وی گفت: نگاه به فلسفه امر به معروف از نگاه عقل موید این است که این فریضه بسیار زیبا تبیین شده و یک واژه قرآنی و امر الهی است.

معاون ستاد امر به معروف کشور اظهار کرد: قرآن در مواجهه با امر به معروف و نهی از منکر آن را یک تحول رشد آفرین می داند.

حجت الاسلام میرمحمدی اضافه کرد: روان درمانی تکاملی و هدایتی در حوزه امر به معروف نهفته است و تمامی خوبی های جهان در حوزه امربه معروف گنجانده شده است.

وی با ذکر اینکه تمامی واجبات در کنار امر به معروف انجام می شود گفت: مخاطبان این فریضه در قرآن سه دسته شامل حاکمان و دولتمردان، نخبگان و اساتید و مردم هستند.

معاون ستاد امر به معروف کشور افزود: دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه توجه ویژه ای به فریضه امر به معروف دارد با این وجود باید فعالیت های اساسی زیادی صورت پذیرد.

حجت الاسلام میرمحمدی تصریح کرد: زمانی عده ای از آوردن نام امر به معروف دلهره داشتند و خواستار تغییر نام آن به آسیب های اجتماعی بودند.

وی از مسوولان خواست تا به مقوله امر به معروف و نهی از منکر نگاه علمی و فرهنگی داشته باشند و در حوزه این فرایض اقدام به تولید فکر، نظریه پردازی و ایده پردازی شود.

معاون ستاد امر به معروف کشور بیان کرد: انتظار می رود استان همدان پیشگام در حرکت علمی، اجتماعی و فرهنگی به سمت امر به معروف شود.

حجت الاسلام میرمحمدی تاکید کرد: مرحله آخر فریضه امربه معروف حضور در کوچه و خیابان و تذکر لسانی است در حالیکه باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر متناسب با اقتضائات روز و اولویت ها شناخته شود.

وی با ذکر اهمیت فرهنگساز و جریان سازی فرهنگی گفت: وقتی از فردی در زمینه مصادیق نهی از منکر سوال می شود وی ابتدا مساله حجاب سپس برخوردهای قهری را مثال می زند.

وی تصریح کرد: در گذشته با فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک قوه قهریه برخورد شد و هم اینک آسیب های این نوع رویکرد نمایان است.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: هم اینک باید با این فریضه دینی به عنوان حق شهروندی و مساله علمی و فرهنگی برخورد و مواجهه شود.

معاون ستاد امر به معروف کشور درباره تولید محتوا بیان کرد: ما در کشور مشکل تولید محتوا داریم باید مصادیق امر به معروف مشخص و برای جوانان بیان شود.

وی تاکید کرد: چرا نهادهای مسئول از جمله دانشگاهیان و حوزویان کتاب قوی و استدلالی در حوزه های امر به معروف نمی نویسند؟ این در حالیکه است که کتابی در این زمینه وجود ندارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز با بیان اینکه یکی از مشکلات کنونی کشور این است که باور نداریم با دشمن در حال جنگیم و اگر بدانیم که اتاق فکر دشمن دسیسه های پیچیده ای را طراحی کرده، برای مقابله با آن تلاش می کنیم اضافه کرد: دشمن در فضای مجازی به شدت ما را بمباران می کند و در این خصوص باید هوشیار بود.

سردار مجیدی ادامه داد: در فضای مجازی حرکات عجیب و زشتی در حال رخ دادن است، آیا این فضا در دست فرزندان نیست؟ آیا نباید تدبیری اندیشید؟

وی گفت: با وجود گذشت حدود چهار دهه از عمر انقلاب، تکلیف بزرگتری داریم که ابتدایی ترین گام قدم برداشتن در مسیر احیای امر به معروف است.

فرمانده سپاه همدان افزود: پایه و ستون امر به معروف و نهی از منکر اقامه نماز اول وقت است، چون اقامه نماز انسان را از انجام گناه بازمی دارد.

سردار مجیدی تصریح کرد: برای اجرایی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید نگاه حزبی و جناحی و اندک اختلاف نظرها را کنار گذاشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار