احداث 20 مجتمع آبرسانی در روستاها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان با بیان اینکه 20 مجتمع آبرسانی نیز در روستاها احداث خواهد شد که فعلاً در دست مطالعه است، گفت: از این تعداد 19 مجتمع در اولویت قرار دارند.
کد خبر: ۴۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 20 June 2015

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان از وجود 58 مجتمع آبرسانی در روستاهای استان خبر داد و گفت: 20 مجتمع آبرسانی نیز در روستاها احداث خواهد شد که فعلاً در دست مطالعه است.

به گزارش فارس؛ حبیب مومیوند با بیان اینکه در حال حاضر 58 مجتمع آبرسانی در همدان وجود دارد، اظهار کرد: این تعداد مجتمع 443 روستای همدان را با جمعیت 313 هزار نفر زیر پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه 20 مجتمع آبرسانی نیز در روستاها احداث خواهد شد که فعلاً در دست مطالعه است، گفت: از این تعداد 19 مجتمع در اولویت قرار دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان همدان از نیاز 58 میلیارد تومان برای احداث این مجتمع‌ها خبر داد و با بیان اینکه این مجتمع‌ها 98 روستا با 174 هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد، گفت: در صورت تأمین اعتبار این مجتمع‌ها در سال 94 یا 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آبداران روستاها بیان کرد: در حال حاضر 370 آبدار در سطح روستاهای استان فعالیت دارند.

مومیوند در بخش دیگری از سخنانش وضعیت آب شرب روستاهای استان را مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه آزمایشگاه‌های میکروبی و فیزیکوشیمیایی در همدان همواره کیفیت و بهداشت آب روستایی را رصد می‌کنند، خواستار توجه به این مهم شد.

وی تأکید کرد: علاوه بر این شبکه‌های بهداشت و بهورزان نیز نسبت به رصد وضعیت کیفیت و بهداشت آب روستاها اقدام کرده و در این زمینه با ما همکاری دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در صورت بهره‌برداری از سد تالوار 56 روستای استان از آب انتقالی آن بهره‌مند خواهند شد، گفت: 6 میلیون متر مکعب آب از این سد به روستاهای استان اختصاص مییابد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: آب انتقالی سرازیر روستاهای شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ و همدان خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار