برگزاری جشنواره « روستا و عشایر دوستدار کتاب» در یزد

کد خبر: ۵۰۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 07 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: چهارمین جشنواره کشوری « روستا و عشایر دوستدار کتاب» در استان یزد در یزد برگزار می شود.

سید خلف حوتی نژاد در نشست برنامه ریزی چهارمین جشنواره « روستا و عشایر دوستدار کتاب» در استان یزد گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی موضوع مهمی است که شاید نزدیک به ٣ سال است که وزارتخانه به خوبی به آن پرداخته است و پررنگ تر از گذشته آن را دنبال می کند.

وی افزود: پایتخت کتاب از جمله این اقدامات بود که ما هنوز میتوانیم بهتر از این نیز عمل کنیم و پس از آن نیز « روستا و عشایر دوستدار کتاب» و « تجلیل از فعالان کتاب و کتاب خوانی» به عنوان اقداماتی بوده است که در زمینه فرهنگ سازی کتابخوانی انجام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه ها به عنوان بخشی در خصوص کتابخانه و فضای مطالعه است و در امر فرهنگ و ترویج کتابخوانی و نقد کتاب و همچنین جایزه های ویژه کتاب به عنوان فعالیت هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی آن است.

حوتی نژاد تصریح کرد: الان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث ترویج کتابخوانی به عنوان برنامه ای نوپا و کودکی نوپا است که باید روز به روز به آن بیشتر توجه شود.

وی افزود: امروز « پایتخت کتاب» مربوط به استان نیست بلکه حتی شهرهای کوچک نیز میتوانند در این امر دخیل باشند و به عنوان پایتخت کتاب معرفی شوند و این امر نیز موضوع مهمی برای ما است که باید به عنوان بهانه ای برای پایتخت شدن فعالیت های مناسبی در زمینه ترویج کتابخوانی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب برای مشاهده کتاب و کتابخوانی در روستاها است که اگر ما بخواهیم همه ما را از آن بهره مند شوند باید با انگیزه وارد این بخش شویم.

حوتی نژاد ادامه داد: وظیفه ما است که در حوزه کتاب جامع نگر باشیم و تنها به نخبگان نگاه نکنیم بلکه در کنار نخبه پروری به عموم مردم نیز توجه داشته باشیم.

وی گفت: کانون های مساجد استان یزد به عنوان دستگاه متولی این جشنواره در استان یزد است که سال های گذشته نیز به خوبی توانسته نتایج خوبی داشته باشد و رتبه های کشوری نیز داشته باشد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان گفت: ما در حوزه کتاب و کتابخوانی اتفاقات خوبی خواهیم داشت و با توجه به این که یکی از وظایف ما است باید توجه بیشتری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار