مدیرکل آموزش و پرورش استان:

15 تا 20 درصد دانش آموزان قزوینی دچار مشکلات رفتاری هستند

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: 15 تا 20 درصد دانش آموزان استان با مشکلات رفتاری مختلف دست و پنجه نرم می کنند.
کد خبر: ۵۰۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 11 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سالار قاسمی عصر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در سال 92، 30 درصد دانش آموزان ما مشکلات رفتاری داشتند ولی با خدمات ارایه شده این رقم به 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.
وی، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری و دولت و از برنامه های مهم آموزش و پرورش استان ذکر کرد و گفت: از بین بردن تمام عوامل زمینه ساز آسیب های اجتماعی و روانی بسیار دشوار و گاه غیرممکن است اما مدرسه تنها جایگاهی به شمار می رود که اگر معلمان از انگیزه شغلی و مهارتهای حرفه ای بالایی برخوردار باشند قادرند بخش زیادی از نارسایی های جامعه و خانواده را جبران کنند و موجب کاهش شیوع آسیب های روانی و اجتماعی در دانش آموزان شوند.
قاسمی با بیان اینکه سلامت روان با کارایی فردی، خانوادگی، اجتماعی، در کنار پیشرفت های علمی و صنعتی گره خورده است، ادامه داد: افسردگی، خشونت،استرس، بزهکاری،ترک تحصیلی، کاهش انگیزه تحصیلی، اعتیاد، طلاق، سرقت، تجاوز، زورگیری، خودکشی،فرار از خانه و مدرسه، آسیب های فضای مجاز ی از پیامدهای آسیب دیدن سلامت روان کودکان و نوجوانان است.
وی در ادامه توانمندسازی دانش آموزان در مقابل آسیب های روانی اجتماعی افزایش نشاط، عزت نفس، خودکار آمدی و افزایش انگیزه شغلی و حرفه ای معلمان را از جمله اهداف برنامه پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی آموزش و پرورش برشمرد.
این مسئول همچنین خواستار تامین اعتبارات لازم برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه معلمان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان با اشاره به فعالیت 100هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در استان خواستار تامین اعتبار برای تجهیز کارگاه های این هنرستان ها شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار