مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام اعلام کرد

توزیع 2هزارتن کودشیمایی بین کشاورزان ایلامی

دیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از توزیع 2 هزار تن انواع کود شیمیایی برای کشت بهاره میان کشاورزان این استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 21 June 2015
آیت جمالی مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از این مقدار کود توزیع شده یک هزار 500 تن کودهای اوره و فسفاته و مابقی نیز کود پتاسه بوده است.

وی افزود: عمده کودهای توزیعی به کشت گندم و جو اختصاص یافته که سهم کود توزیعی شهرستان دهلران بیش از 40 درصد بوده و 60 درصد مابقی نیز بین متقاضیان دیگر شهرستان های تابعه استان توزیع شده است.

جمالی ادامه داد: این شرکت در نظر دارد در سه ماهه دوم امسال و برای تقویت کشت های تابستانه مقدار چهار هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع کند که از این میزان سه هزار تن کود اوره و یک هزار تن نیز کود فسفاته خواهد بود.

به گفته وی، بیش از 50 درصد کودهای کشت تابستانه برای محصول ذرت و 50 درصد نیز به دیگر محصولات جالیزی و صیفی جات تخصیص می یابد.

وی خشکسالی و کاهش نزولات جوی را در میزان کشت محصولات و نیز مقدار کودهای توزیعی در بین کشاورزان موثر دانست و گفت: هر سال با توجه به شرایط بارندگی و خشکسالی و مقدار سطح زیر کشت، کود به کشاورزان داده می شود.

36 عامل کار توزیع کودهای شیمیایی بین کشاورزان استان ایلام را انجام می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار