شهردار رشت خبر داد: راه اندازی دبیرخانه جاده ابریشم در رشت/ وجود ۱۷پروژه کلان برای جذب سرمایه گذار بین المللی

تابناک / شهردار رشت با بیان اینکه ارتباط با کشورهای اسلامی توسعه اقتصادی را فراهم خواهد کرد گفت: ۱۷پروژه کلان مقیاس در صنعت گردشگری برای جذب سرمایه گذار بین المللی در شهرستان رشت وجود دارد.
کد خبر: ۵۰۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 15 October 2017
تابناک / شهردار رشت با بیان اینکه ارتباط با کشورهای اسلامی توسعه اقتصادی را فراهم خواهد کرد گفت: ۱۷پروژه کلان مقیاس در صنعت گردشگری برای جذب سرمایه گذار بین المللی در شهرستان رشت وجود دارد.

 مسعود نصرتی، شهردار رشت، امروز (22مهر ) در پنجمین اجلاس بین المللی و کار گاه آموزشی از برنامه مشترک شبکه پارک علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت اظهار کرد: در حوزه جهانی شدن با نگاه مدیریت شهری و با شناسایی  زیر ساخت‌ها  می توان کشورهای اسلامی را جهت خواهر خواندگی با ویژگی های شهر رشت انتخاب کرد.

 

 وی با بیان اینکه با بهره گیری ازشاخص‌ها و ظرفیت‌های پارک و علم فناوری و منطقه آزاد انزلیمی توان برای توسعه زیر ساخت های اقتصادی شهر بهره گرفت گفت: شهر رشت، یکی از 39 شهر واقع در جاده ابریشم است.

 

 نصرتی ادامه داد: مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم مقرش از طرف سازمان ملل  به ایران سپرده شده  و یکی از دبیرخانه هایش در رشت راه اندازی خواهد شد.

 

شهردار رشت افزود: در حوزه مدیریت شهری جهانی، 27هزار تجربه موفق  از سال ۱۹۹۶ به ثبت رسیده است و این راه حل های جهانی که دبیر اجراییشدر ایران قرار دارد می توان این تجربیات را درکشورهای اسلامی اشتراک گذاری و بهره برداری کرد.

 

 نصرتی خاطر نشان کرد: پرداختن به صنعت گردشگری با همکاری  کشورهای اسلامی یکی از برنامه های است که مورد توجه قرار دارد.

 

 وی ادامه داد: به دلیل نعمت‌های طبیعی سالانه 30تا 35 میلیون گردشگر با سلایق مختلف وارد گیلان می شوند.

 

شهردار رشت خاطر نشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت‌های صنعت گردشگری با زیر ساخت های مناسب می توانیم بهترین اشتراک گذاری با کشورهای اسلامی را داشته باشیم.

 

 نصرتی اظهارکرد: کشور چین مقام دوم اقتصادی جهان را دارد و 9 و سه دهم  درصد در آمد ناخالص ملی این کشور از گردشگری  حاصل می شود.

 

شهردار رشت اضافه کرد: 6 قرار داد کشور چین در رابطه با جاده ابرایشم ایران  منعقد شده است و این برنامه ها از زیر ساخت اساسی جهت ارتقاء  رونق اقتصادی شمرده می شود.

 

 وی افزود: ارتباط گیری با کشورهای اسلامی و ایجاد سرمایه گذاری در رونق گردشگری از مقوله های مورد توجه قرار دارد.

 

شهردار رشت تصریح کرد: 17پروژه  کلان مقیاس در صنعت گردشگری  برای جذب سرمایه گذار بین المللی در شهرستان رشت وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار