شروع مراحل آب رساني به 5 روستاي انزلي

در این مرحله نیز بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 820 میلیون تومان عملیات اجرای لوله گذاری خط انتقال به طول شش هزار متر را برای پنج روستای 'سنگاچین بالا محله'،'سنگاچین پایین محله'،'کوچک محله'،'علی آباد'و 'کپورچال' اجرا می کند .
کد خبر: ۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶ 15 February 2015
'ساسان سعیدی' روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار تابناك با اشاره به احداث سامانه آب شیرین کن در روستای سنگاچین (بالامحله) در هفته دولت سال 91 اظهار کرد : در نظر است چنانچه این سامانه عملکرد قابل قبولی داشته باشد ، شرایط توسعه آن را به روستا های دیگر فراهم کنیم.

وی تصریح کرد : در این مرحله نیز بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 820 میلیون تومان عملیات اجرای لوله گذاری خط انتقال به طول شش هزار متر را برای پنج روستای 'سنگاچین بالا محله'،'سنگاچین پایین محله'،'کوچک محله'،'علی آباد'و 'کپورچال' اجرا می کند .

سعیدی افزود : با این طرح توسعه یکهزار و 688 خانوار از آب آشامیدنی مناسب برخوردار خواهند شد.

رییس آبفارشهرستان انزلی در خصوص حجم تولید آب شیرین توسط این سامانه گفت : با محقق شدن وعده سرمایه گذار در مرحله اول روزانه یکهزار و 500 متر مکعب آب شیرین تولید و بصورت خرید تضمینی در اختیار آبفار قرار می گیرد و هم اکنون در مرحله توسعه نیز متعهد شده است این میزان را به 3000 متر مکعب برساند.

سعیدی در پاسخ به چگونگی بررسی کیفیت آب شیرین تولیدی به ایرنا گفت : آنالیزهای مربوط به کیفیت آب هم در شهرستان و هم در آزمایشگاه استانی به صورت روزانه انجام می شود .

وی تاکید کرد : براساس این آنالیزها آب شیرین تولیدی از استاندارد های لازم برخوردار است و حتی قابلیت عرضه در بطری پلمپ شده هم دارد و به همین سبب در مجموعه استان تصمیم به توسعه فعالیت آن به روستاهای همجوار گرفته شد.

*عملکرد سامانه آب شیرین کن راضی کننده بود

بخشدار مرکزی انزلی نیز در مصاحبه با ایرنا ارزیابی از روند فعالیت سامانه آب شیرین کن را مثبت ارزیابی و اظهار کرد : استحصال آب شیرین در مناطق ساحلی مشکلات متعددی دارد. 

'منوچهر عاشوری' افزود : در این مناطق آب ها عموما لب شور یا به قولی 'نمک دار' هستند لذا ایجاد و تقویت سامانه هایی که بتواند ضمن لحاظ کردن شاخص های بهداشتی ، آب شیرین و سالم را در اختیار مردم قرار دهد ، ضروری به نظر می رسد.

وی افزود : خوشبختانه با ورود بخش خصوصی و سیاستهای حمایتی مسئولان استان و شهرستان ، سامانه آب شیرین کن سنگاچین به عنوان طرح پایلوت( آزمایشی) برای نخستین بار در شمال کشور در روستای ' سنگاچین بالا محله' آغاز بکار کرد ه است .

به گزارش ایرنا سامانه آب شیرین کن سنگاچین بعنوان اولین نمونه آزمایشی (پایلوت) در شمال کشور ، کار خود را با هزینه اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی آغاز کرد و در هفته دولت سال91 با میزان تولید روزانه یکهزار و پانصد متر مکعب آب شیرین به بهره برداری رسید.

شهرستان بندر انزلی که در شمالغرب مرکز استان برکرانه کاسپین و تالاب انزلی قرار دارد مشتمل بر 26 روستا است که برخی از آنها بدلیل نزدیکی به ساحل، از آب های سطحی و چاه لب شور برخوردارند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار