با امضای تفاهم‌نامه همکاری شهردار تبریز و شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی

صنایع و مشاغل مزاحم در سطح شهر تبریز سامان‌دهی می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه همکاری، سامان‌دهی صنایع و مشاغل مزاحم در سطح شهر تبریز، با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۵۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 23 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، تفاهم‌نامه همکاری برای واگذاری زمین کارگاهی و صنعتی برای ساماندهی مشاغل مزاحم تبریز بین شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی و شهرداری تبریز امروز به امضا رسید .

در این توافق که به امضای دکتر صادق نجفی شهردار تبریز و محمدعلی عسگری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی رسید، این شرکت متعهد شد تا حدود 50 هکتار زمین کارگاهی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی اطراف تبریز از جمله بعثت، ‌تبریز 4 و آخولا را به این کار اختصاص داده و بر اساس مصوبه هیئت مدیره این شرکت به قیمت حداقل‌های دستورالعمل سال 94، به صورت 20 درصد نقد و مابقی 14 قسط در اختیار این واحدها قرار دهد .

شناسایی صنایع و مشاغل مزاحم،‌ هماهنگی با اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن تبریز، از تعهدات شهرداری در این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه تعیین این موضوع که واحد معرفی شده مشمول واحد صنعتی و صنفی تولیدی و یا صنفی توزیعی و خدماتی ـ تجاری است بر عهده سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت آذربایجان شرقی است .

این تفاهم‌نامه با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی،‌ مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست،‌ صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ اتاق اصناف،‌ اعضای اتاق بازرگانی جمعی از تولیدکنندگان و اصناف تبریز به امضای طرفین رسید.

شهرداری، مصمم به سامان‌دهی صنایع و مشاغل مزاحم است

شهردار تبریز گفت: سامان‌دهی صنایع و مشاغل مزاحم، در کنار آراستگی شهر، در ایجاد فضای مساعد برای فعالیت واحدهای صنفی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر صادق نجفی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه سامان‌دهی صنایع و مشاغل مزاحم در سطح شهر تبریز، اظهار داشت: انعقاد و امضای تفاهم‌نامه سامان‌دهی صنایع و انتقال مشاغل مزاحم، ، فرصت ارزشمندی است که در کنار رفع مناظر نامطلوب شهر، می‌تواند فضای بانشاطی را برای رقابت و تعامل بین واحدهای مختلف صنفی و صنعتی فراهم کند .

وی افزود: شهرداری مصمم است که برای تحقق این امر، بسترهای لازم را برای سامان‌دهی صنایع و مشاغل مزاحم فراهم کند شهردار تبریز با تاکید بر این‌که در روند اقدامات اجرایی، نباید از نقاط پیرامون شهر غافل شویم، اظهار داشت: تمرکز و نظارت بر نقاطی که معمولاً کمتر در معرض دید هستند، مانع از بروز حاشیه‌نشینی و استقرار کارگاه‌های غیرمجاز خواهد شد.

همچنین ابراهیم محمدی، مشاور و مدیر هماهنگی شهرک‌ها و واحدهای صنفی و صنعتی شهرداری تبریز، نیز در این مراسم گفت: مراحل انتخاب مشاور مطالعات طرح جامع سامان‌دهی صنایع و مشاغل طی شده و در حال انعقاد قرار داد است.

وی افزود: انتخاب مشاور توسط سازمان زیباسازی شهرداری تبریز برای اصلاح تابلوهای واحدهای صنفی در خیابان ارتش به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

محمدی، ایجاد ارتباط مستمر و صمیمی با واحدهای صنعتی، تشکیل کارگروه سامان‌دهی صنایع و مشاغل، تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی اصناف، صنعت، مکان‌یابی و تخصیص زمین را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار