مسئولان زهد در مصرف و تلاش در تولید را شیوه مدیریت خود قرار دهند

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه زندگی‌های امروز درگیر تجملات و تشریفات شده و این آسیب درجلسات گاهی دیده می‌شود، گفت: مسئولان زهد درمصرف و تلاش درتولید را شیوه کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۵۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 11 November 2017
حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن بهترین الگو و سرمشق برای زندگی انسان را پیامبر(ص) معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه امروز تشریفات و تجملات عامل فروپاشی بسیاری از خانواده‌ها شده است، تصریح کرد: این چشم و هم‌چشمی در مسائل مادی و تجمل‌گرایی در خانه‌ها، میهمانی، عروسی و مجالس ما باب شده است.

وی عنوان کرد: عرق ریختن درراه زندگی عزتمندانه و کسب روزی حلال افتخار ما است اما بر اساس دستورات دین اسلام که در قرآن کریم آمده، به هنگام مصرف باید درآمد خود را مدیریت و از اسراف جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی در جلسات مدیران نیز این اسراف دیده می‌شود، اظهار کرد: زهد در مصرف و تلاش در تولید باید از سوی هر فرد جامعه دنبال شود و عالمان، مدیران و مسئولان با رعایت این مسئله می‌توانند در آرامش مردم و جامعه اثرگذار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ساده زیستی گفت: سه عامل مهم دررسیدن به خیر دنیا و آخرت، شناخت عمیق دین، عیب شناسی از خود و درمان آن و داشتن روحیه ساده زیستی و زهد در دنیا است.

لزوم ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیاز روز جامعه

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به در پیش بودن ۲۷ صفر و آغاز هفته وقف، بر ضرورت ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیاز روز جامعه تأکید کرد.

وی از پیامبر(ص) به‌عنوان نخستین فردی یادکرد که وقف را در اسلام بنا نهاد و افزود: پس از پیامبر(ص)، امام علی(ع) اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام داد.

وی بابیان اینکه وقف در فرهنگ ما بسیار کارایی دارد و در طول تاریخ به بالندگی فرهنگ تشییع کمک کرده است، گفت: وقف در فرهنگ عمومی جامعه نیز اثرگذار بوده و به آن جهت‌دهی مثبت می‌دهد.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: مسیر وقف باید به سمت اطعام فرهنگی جامعه تغییر کند و موقوفات در جهت نیاز جامعه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی ایجاد خوابگاه برای دختران دانشجو، کمک به توسعه حوزه‌های علمیه، احداث کتابخانه و در دسترس قرار دادن کتاب برای کودکان جوانان و عموم مردم را ازجمله موضوعات وقف در جامعه امروز برشمرد.

وی همچنین با یادآوری در پیش بودن ۲۸ صفر و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، به مظلومیت این امام همام اشاره و عنوان کرد: مظلومیت در خانه، در بین یاران و شیعیان، در مقابل نظام حاکم و معاویه و نیز مظلومیت در هنگام تشییع پیکر از جلوه‌های مظلومیت امام حسن(ع) است که در سراسر زندگی ایشان نمایان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار