برتری کیفی استان یزد در 5 گروه آزمایشی کنکور سراسری

دانش آموزان یزدی از نظر تراز نمره نیز حائز رتبه اول کشور در تمامی گروههای آموزشی شدند .
کد خبر: ۵۲۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 16 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان گفت : این برتری در دو شاخص میانگین نمره کل آزمون و میانگین کل نمره با محاسبه سوابق تحصیلی دیده می شود .

محمود زارع  با استناد به آخرین گزارش سازمان سنجش کشور درمورد نتایج کنکور گفت : استانهای یزد ، تهران ، خراسان جنوبی ، مازندران و اصفهان  به ترتیب 5 استان برتر کشور در شاخص کیفیت و تراز نمره کنکور سراسری هستند .

وی با یادآوری این نکته که دراین برتری اختلاف نمره دانش آموزان یزدی با استانهای بعدی به خوبی مشهود است افزود : اختلاف میانگین نمره نهائی دانش آموزان یزدی به عنوان حائز رتبه اول با استان تهران به عنوان حائز رتبه دوم 335 نمره است .

ایشان با اشاره به رقابت کمی و کیفی سایر استانها نیز با استان یزد گفت : استانهائی که از نظر کمی رتبه های برتر کشور را بعد از یزد داشته اند در رتبه بندی کیفی جایگاهی ندارند و جای خود را به استانهای دیگری داده اند .

معاون آموزش متوسطه استان با خرسندی از اینکه فقط استان یزد توانسته است هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت جایگاه خود را در کنکور سراسری حفظ  کندافزود : دانش آموزان یزدی امسال نیز در المپیاد های علمی و جشنواره جوان خوارزمی خوش درخشیدند.

این مسئول از کسب 11 مدال توسط دانش آموزان استان درالمپیادهای علمی خبرداد و افزود : از 12 نفر دانش آموزی که توسط باشگاه دانش پژوهان جوان استان به مرحله کشوری اعزام شده اند 11 نفر موفق شدند مدال کسب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار