وی ادامه داد: ایجاد راه دسترسی و آسفالت اساسی جاده عون بن علی دربسترسازی برای توسعه مناطق حاشیه شمالی، ایجاد کمپهای گردشگریو راه اندازی مراکز اقامتی موثر خواهد بود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز به دیگر پروژه آسفالت در خصوص تفرجگاه عون بن علی اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات آسفالت ریزی اساسی جاده دسترسی ایستگاه دوم تله کابین تبریز به تپه بقعه عون بن علی به طول 1250متر و عرض 8 متر آغاز شده است .
وی در ادامه با اشاره به زیرسازی و آسفالت ریزی اساسی یک قطعه از اتوبان پاسداران ، حد فاصل پل بهشتی تا میدان شهید فهمیده گفت: این پروژه روسازی، به طول 1.5 کیلومتر و عرض 16 متر با 20 میلیارد ريال هزینه به اتمام رسیده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اجرای دو لایه حدود 44 هزار تن آسفالت را از ویژگیهای این پروژه عنوان کرد و افزود: در راستای صرفهجویی و کاهش هزینههای حمل و نقل، در این پروژه از آسفالت تراشیده شده بهرهگرفته شده است.
عبدالهپور به عملیات آسفالت ریزی اساسی در مسیر جاده تهران- تبریز و همچنین مسیر دسترسی شهرک مرزداران به اتوبان پاسداران اشاره کرد و افزود: آسفالت ریزی اساسی در این دو مسیر با 20 میلیارد ريال هزینه انجام شده است .
وی متذکر شد: آسفالت ریزی اساسی در مسیرهای جام جم، منتظری و قائم در شهرک یاغچیان با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اضافه کرد:عملیات آسفالت اساسی خیابان راه آهن با حجم 1300 تن و کانال کشی مسیر خیابان راه آهن حد فاصل تقاطع خطیب و دامپزشکی تا میدان راه آهن با 9 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
وی در ادامه با بیان این که متاسفانه ماده ارزشمند آسفالت در گذشته مورد بیمهری قرار میگرفت، خاطرنشان کرد: آسفالتتراشه پروژههای روسازی و بهسازی هماکنون در چند محور مواصلاتی از جمله مسیر روستاهای باغمعروف و کجوار مورد استفاده قرار گرفتهاست.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در عین حال تاکید کرد: پروژههای متعدد بهسازی آسفالت در مسیرهایی از قبیل بی.آر.تی یا اتوبان پاسداران، با توجه به لزوم حفاریهای گسترده، با استخراج حجم قابلتوجهی از آسفالتتراشه توام است.
عبدالهپور شهرداری تبریز را پیشتاز اجرای پروژه بتن غلتکی در کشور عنوان کرد و از اتمام این پروژه در مسیر بی.آر.تی تا پایان سال جاری خبر داد.
وی حداقل عمر فناوری بتن غلتکی را 10 سال خواند و گفت: اجرای عملیات بتنغلتکی، و اصلاح اساسی این مسیر، در کنار افزایش خدماتدهی به شهروندان و کاهش مدت انتظار شهروندان در ایستگاهها، موجب صرفهجویی چشمگیر در هزینههای تعویض و تعمیر لوازم یدکی اتوبوسها خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در پایان تاکید کرد: پروژه های آسفالت ریزی در بخش های مختلف مسیرگشایی، خیابان های اصلی و فرعی و نظارت مستمر بر آزادراه ها و اتوبان ها تا رسیدن به نقطه مطلوب، بی وقفه تداوم خواهد داشت.