پروژه‌های آسفالت‌ریزی، بی‌وقفه تداوم خواهد داشت

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با تشریح بخشی از آسفالت‌ریزی‌‌های سطح شهر در یک سال اخیر تاکید کرد که پروژه های روسازی و آسفالت بخش مهم و گسترده‌ای از همت عمرانی شهرداری تبریز در سال جاری خواهد بود.
کد خبر: ۵۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 25 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، محبوب عبداله‌پور با بیان این که طرح آسفالت ریزی اساسی جادۀ دسترسی به عون بن علی در دو فاز اجرا شده است، افزود: فاز اول این پروژه از ایستگاه دوم تله کابین به تپۀ بقعه عون بن علی به طول 1500 متر و عرض 8 متری به اتمام رسیده است و فاز دوم آن به طول 3 کیلومتر درحال انجام است.

وی ادامه داد: ایجاد راه دسترسی و آسفالت اساسی جاده عون بن علی دربسترسازی برای توسعه مناطق حاشیه شمالی، ایجاد کمپ‌های گردشگریو راه اندازی مراکز اقامتی موثر خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز به دیگر پروژه آسفالت در خصوص تفرجگاه عون بن علی اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات آسفالت ریزی اساسی جاده دسترسی ایستگاه دوم تله کابین تبریز به تپه بقعه عون بن علی به طول 1250متر و عرض 8 متر آغاز شده است .

وی در ادامه با اشاره به زیرسازی و آسفالت ریزی اساسی یک قطعه از اتوبان پاسداران ، حد فاصل پل بهشتی تا میدان شهید فهمیده گفت: این پروژه روسازی، به طول 1.5 کیلومتر و عرض 16 متر با 20 میلیارد ريال هزینه به اتمام رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اجرای دو لایه حدود 44 هزار تن آسفالت را از ویژگی‌های این پروژه عنوان کرد و افزود: در راستای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های حمل ‌و نقل، در این پروژه از آسفالت تراشیده شده بهره‌گرفته شده است.

عبداله‌پور به عملیات آسفالت ریزی اساسی در مسیر جاده تهران- تبریز و همچنین مسیر دسترسی شهرک مرزداران به اتوبان پاسداران اشاره کرد و افزود: آسفالت ریزی اساسی در این دو مسیر با 20 میلیارد ريال هزینه انجام شده است .

وی متذکر شد: آسفالت ریزی اساسی در مسیرهای جام جم، منتظری و قائم در شهرک یاغچیان با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اضافه کرد:عملیات آسفالت اساسی خیابان راه آهن با حجم 1300 تن و کانال کشی مسیر خیابان راه آهن حد فاصل تقاطع خطیب و دامپزشکی تا میدان راه آهن با 9 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

وی در ادامه با بیان این که متاسفانه ماده ارزشمند آسفالت در گذشته مورد بی‌مهری قرار می‌گرفت، خاطرنشان کرد: آسفالت‌تراشه پروژه‌های روسازی و بهسازی هم‌اکنون در چند محور مواصلاتی از جمله مسیر روستاهای باغ‌معروف و کجوار مورد استفاده قرار گرفته‌است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در عین حال تاکید کرد: پروژه‌های متعدد بهسازی آسفالت در مسیرهایی از قبیل بی.‌آر.تی یا اتوبان پاسداران، با توجه به لزوم حفاری‌های گسترده، با استخراج حجم قابل‌توجهی از آسفالت‌تراشه توام است.

عبداله‌پور شهرداری تبریز را پیشتاز اجرای پروژه بتن غلتکی در کشور عنوان کرد و از اتمام این پروژه در مسیر بی.‌آر‌.تی تا پایان سال جاری خبر داد.

وی حداقل عمر فناوری بتن غلتکی را 10 سال خواند و گفت: اجرای عملیات بتن‌غلتکی، و اصلاح اساسی این مسیر، در کنار افزایش خدمات‌دهی به شهروندان و کاهش مدت انتظار شهروندان در ایستگاه‌ها، موجب صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌های تعویض و تعمیر لوازم یدکی اتوبوس‌ها خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در پایان تاکید کرد: پروژه های آسفالت ریزی در بخش های مختلف مسیرگشایی، خیابان های اصلی و فرعی و نظارت مستمر بر آزادراه ها و اتوبان ها تا رسیدن به نقطه مطلوب، بی وقفه تداوم خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار