رشد 13 درصدی صادرات استان یزد

کد خبر: ۵۳۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 02 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت:در سال 95 بیش از 200 نوع کالا به ارزش وزنی حدود 2 میلیون تن و ارزش دلاری بیش از 470میلیون دلار  از استان یزد به به بیش از 200 کشور دنیا صادرشد .    
علمدار یزدی افزود: این عدد در شش ماهه سال 96 از لحاظ ارزشی 13 درصد رشد و از لحاظ وزنی 15 درصد رشد داشته است.  
وی  ارزش صادرات در سال 95،گستره بازارهای هدف،ثبت برند در کشور، گواهینامه استاندارد بین المللی مدیریتی، حضور در نمایشگاههای بین المللی و بسته بندی محصول صادراتی را از شاخص های ارزیابی صادرکنددگان نمونه استانی برشمرد.  
علمدار یزدی کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، نایلون، میلگرد، سیم و کابل و شمش فولادی بیشترین کالاهای صنعتی و پسته بیشترین محصول کشاورزی صادر شده از استان یزد  به خارج اعلام کرد .  
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به جایگاه خوب استان یزد از لحاظ صادرات در کشور گفت: امیدواریم با عزم جدی بخش خصوصی و بخش دولتی شاهد افزایش روز افزون صادرات کالاهای غیر نفتی باشیم.    
صالحی نیا  تولید رقابت پذیر، ایجاد زیرساخت های مناسب برای صادرات ، استفاده از ظرفیت دیپلماسی کشور و تامین روابط مناسب مالی و پولی با کشورها را از سیاست های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات برشمرد.    
در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات از 21 صادرکننده نمونه استان قدردانی شد. بالا بودن تعرفه کالاهای صادراتی، نرخ بهره بانکی و نبود زیرساخت های مناسب  مشکلات عمده صادرکنندگان استان به شمار می رود.   
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار