رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان:

ریشه آسیب‌های اجتماعی در عدم شناخت مهارت‌ها است

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی عدم آشنایی کافی دانش‌آموزان با مهارت‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۵۴۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 19 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمد دهقانی در نشست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء مهارت‌های زندگی در دهستان هوره مرکز بخش زاینده‌رود با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید بسیار زیادی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته‌اند و در این مورد باید کار فوق‌العاده انجام داد، اظهار کرد: باید باور کنیم که فرزندان ما با فرزندان چند سال پیش تفاوت پیدا کرده‌اند و روش تربیتی که در گذشته به کار می‌گرفتیم کمی متفاوت شده و این موضوع مهارت‌های جدید و بروز شدن اطلاعات ما را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: ما از خودمان باید شروع کنیم تا مهارت درست زندگی کردن را بیاموزیم و آن را به فرزندانمان هم انتقال دهیم و لازمه این توانایی، دانایی است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان با عنوان اینکه مشکلات امروز مسائلی هستند که دیروز دیده نشده‌اند، تصریح کرد: صمیمیت با فرزندان و پذیرش آنها می‌تواند قدم‌های بسیار بزرگی برای تربیت آنها ایجاد کرد.

دهقانی خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی عدم آشنایی کافی فرزندانمان با مهارت‌های اجتماعی است که این نوع مهارت‌ها باید از طریق آموزش‌های متفاوت در خانواده‌ها و در بین جوانان تقویت شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان با بیان اینکه فرزندانمان هنوز خود را به درستی نشناخته‌اند و آگاهی و شناخت کافی از خود ندارند، افزود: با آموزش مهارت‌های زندگی مانند دوست‌یابی، تقویت ارزش‌های دینی، تقویت عزت نفس و احترام به خود و دیگران در مدرسه و خانواده می‌توان این شناخت را در بین آنان تقویت نمود.

وی با تاکید بر اینکه می‌بایست در این راستا فرزندانمان به هویت واقعی دست پیدا کنند و در انتخاب و الگوپذیری در اطراف خود به دقت کافی برسند، اظهار داشت: نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که همه ما مصون از آسیب‌ها هستیم و فقط یک موضوع را بیاد داشته باشیم که فرزندان ما آن چیزی می‌شوند که خود ما هستیم و آنها آینه تمام نمای خود ما هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار