معاون اداره کل زندان های گیلان

حدود 500 زندانی جرائم غیر عمد در انتظار حمایت خیران گیلانی

هم اکنون حدود 500 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان چشم انتظار حمایت های خیران برای آزادی هستند.
کد خبر: ۵۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 30 June 2015
حسن پورمحمد شامگاه دوشنبه در حاشیه نخستین مراسم جشن گلریزان استان گیلان در چابکسر شهرستان رودسر در شرق استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خانواده های زندانیان بیش از خود زندانی در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، افزود: خیران می توانند با حمایت های خود موجبات آزادی این زندانیان را فراهم کرده تا خانواده های آن نیز از این وضعیت کمتر آسیب ببینند.
وی در ادامه از برگزاری جشن گلریزان در 13مرکز استان گیلان طی ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: نخستین جشن گلریزان در چابکسر رودسر و پنجشنبه جاری در مرکز استان برگزار می شود.
پورمحمد یادآور شد: سال گذشته 483زندانی جرائم غیر عمد استان با کمک دولت، حمایت های خیران و اخذ رضایت از شکات از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.
معاون اداره کل زندان های استان گیلان بیان کرد: این زندانیان به بیش از 332میلیارد ریال محکوم شده بودند که یک بخش از این مبالغ از سوی خانواده های زندانیان، بخش دیگر با اخذ رضایت از شاکیان و بخش دیگری هم از مساعدت های ستاد دیه استان تامین و از زندان آزاد شدند.
معاون اداره زندان های رودسر نیز از کمک 220میلیون ریالی خیرین چابکسر برای آزادی زندانیان ناتوان از پرداخت دیه در این بخش از شهرستان رودسر خبر داد.
تیمور ربیعی در گفت و گو با اشاره به رشد بیش از 20درصدی این کمکها نسبت به مدت مشابه آن را نشان از احساس تعهد و مسوولیت پذیری خیرین در جهت حمایت از زندانیان اعلام کرد.
به گفته وی، در زمان حاضر 34زندانی جرائم غیر عمد اعم از مالی ،مهریه و نفقه و تصادف در زندان های رودسر بسر می برند که برای آزادی آنها از زندان به بیش از 15میلیارد ریال نیاز است.
ربیعی یادآور شد: سال گذشته 30نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در این شهرستان با حمایت خیرین، رضایت شکات، آورده مددجویان و ستاد دیه از زندان های این شهرستان آزاد شدند.
شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار