نداشتن سرمایه ‏‌درگردش گره کارواحدهای تولیدی

به گفته معاون استاندار همدان مشکلات واحدهای تولیدی مدیریت و نداشتن سرمایه‏‌ در گردش است.
کد خبر: ۵۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 04 July 2015
معاون استاندار همدان از ابلاغ دستورالعمل ستاد تسهیل واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: مشکلات واحدهای تولیدی مدیریت و نداشتن سرمایه‏‌ در گردش است.

به گزارش تسنیم، خسرو سامری با اشاره به اینکه استان همدان دارای هزار و 500 واحد تولیدی است، اظهار داشت: در سال 92 و همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 600 واحد از این تعداد نیمه‌تعطیل و راکد بوده است.

وی با بیان اینکه دلایل عمده تعطیلی این واحدها بدهی به بانک‌ها و نداشتن توجیه اقتصادی در تولید بود، گفت: از همان سال تلاش جدی برای تعیین تکلیف بدهی این واحدها به بانک‎ها آغاز شد و نتایج مطلوب و مناسبی نیز در پی داشت.

سامری با اشاره به اینکه تعیین تکلیف این واحدهای تولیدی از طریق تبصره 16 بودجه سال 94 انجام شد، تصریح کرد: به این صورت که واحدهای تولیدی بدهکار ابتدا 5 درصد از بدهی خود به بانک را پرداخت کرده و مابقی نیز به صورت اقساط به بانک بازپرداخت می‏‌شد.

وی عنوان کرد: این روش سبب می‎شد تا واحدهای تولیدی از لیست سیاه بانک‎ها خارج شده و امکان دریافت سرمایه‏‌درگردش داشته باشند چراکه تا قبل از این واحدهای بدهکار چنین امکان نداشتند.

معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار همدان بیان کرد: خوشبختانه این مسئله با همکاری بانک‎ها صورت پذیرفته و سبب شد تا بدهی 300 واحد تولیدی به مبلغ 400 میلیارد تومان در استان همدان تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: این اقدام سبب شد تا واحدهای تولید امکان دریافت سرمایه‎درگردش برای فعال کردن واحدهای خود را داشته باشند ولی به سبب بالا بودن نرخ سود تسهیلات سرمایه‎درگردش از سوی بانک‎ها برخی از واحدها نتوانسته سرمایه‎درگردش دریافت کنند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌های استان همدان ادامه دارد، تاکید کرد: دستورالعمل ستاد تسهیل واحدهای تولیدی ابلاغ شده و قسمتی از اختیارات هیئت دولت به این ستاد داده شده است.

سامری مشکل اصلی واحدهای تولیدی استان همدان را کمبود سرمایه‌درگردش و مدیریت دانست و گفت: احیا واحدهای تولیدی راکد و نیمه‎تعطیل به عنوان یکی از اولویت‎های مهم در استان همدان مطرح بوده و تمامی مدیران باید تلاش خود را در این زمینه داشته باشند.

اولویت‎بندی تخصیص پروژه‎های عمرانی به سبب محدودیت اعتبارات

وی از ابلاغ بودجه امسال استان همدان خبر داد و گفت: اعتبارات استان همدان به صورت کاغذی ابلاغ شده ولی تخصیص اعتبار در سال 94 نداشته‎ایم، در روزهای آینده با ابلاغ اعتبارات 94 تقسیم بودجه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان انجام می‎شود.

معاون استاندار همدان درباره شاخص‎های بودجه سال 94 استان همدان نیز گفت: با حضور فرمانداران و روسای ادارات شاخص‌های تقسیم و تخصیص بودجه مورد کنترل و بررسی قرار گرفت چراکه به سبب محدودیت اعتبارات باید پروژه‌های عمرانی استان همدان را در تخصیص اعتبارات اولویت‎بندی کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار