استاندار خوزستان:

جان‌فشانی‌های رزمندگان ایران باید به نسل‌های بعد هم منتقل شود

استاندار خوزستان گفت: جان‌فشانی‌های رزمندگان ایران به گونه‌های مختلف مثل راهیان نور باید به نسل‌های بعد هم منتقل شود.
کد خبر: ۵۸۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 28 March 2018

غلامرضا شریعتی عصر دیروز در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور اظهار کرد: دو نفر از معاونان استانداری خوزستان را برای پیگیری مسائل راهیان نور بسیج کرده و تلاش کردیم تا مشکلات حوزه زیرساختی نیز در حد توان و بضاعت حل شود.

وی در ادامه خبر داد: از سال گذشته بنا را بر این گذاشتیم که سالانه چهار میلیارد تومان را برای بهبود زیرساخت اختصاص دهیم؛ سال گذشته این اعتبار اختصاص داده شده و امسال نیز حتماً تخصیص داده می‌شود. به اندازه کافی در حوزه ابلاغ اعتبارات تأخیر داریم ولی بعد از تخصیص باید یک برنامه عملیاتی داشت تا اقدامات در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

شریعتی با اشاره به اینکه برای تأمین زیرساخت‌ها باید کاری ماندگار با رعایت استانداردها انجام شود، گفت: پروژه تأمین برق یادمان طلائیه نیز باید همین امسال اجرایی و در صورت امکان تخصیص اعتبار آن با شرکت نفت باشد. مسائل حوزه زیرساخت راهیان نور را معاونت عمرانی و حوزه پشتیبانی و پیگیری‌های اداری را نیز معاونت پشتیبانی استانداری انجام دهند که تداخلی در کار آنها ایجاد نشود.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا از این حرکت فرهنگی بهره‌مندی لازم را داشته باشیم، گفت: بهره‌وری کاروان‌های راهیان نور باید خیلی بالا باشد و نوجوانان، جوانان و همه اقشار باید با رشادت‌ها، ایثار و گذشت رزمندگان دوران دفاع مقدس و اقدامات بی‌نظیر آن دوران که انسان‌های پاک و بزرگ انجام داده‌اند، به‌خوبی آشنا شوند.

شریعتی گفت: رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با دست‌خالی با تمام دنیا مقابله و از اسلام، انقلاب و ایران به‌خوبی دفاع کردند؛ آنها همه را وادار کردند تا سرتعظیم برابر ایران فرود آوردند. چنین رشادت‌هایی را نه‌تنها نباید از یاد برد بلکه نسل به نسل هم باید این جان‌فشانی‌ها را منتقل کرد. شاید در کمتر جنگی از ایران رزمندگان این‌چنین اقدام و با شرایط سختی دستاوردهای خوبی را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه انتقال این تاریخ و ذکر ایثار آن نسل باعث تقویت نیروها می‌شود، تأکید کرد: باید به فرزندان ایران بگوییم که میراث دار چه نسلی هستند و وظایفی که در راستای حفظ این میراث‌ها دارند را نیز به آنها گوشزد کنیم.

استاندار خوزستان با تقدیر از فعالیت اورژانس و هلال‌احمر و دیگر نهادهای خدمات رسان در حوزه راهیان نور گفت: ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاضلاب خرمشهر اختصاص و کار آن را شروع کردیم؛ این امکان وجود دارد که نقاط اعلامی سپاه هم در پروژه دیده شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار