تصفیه مجدد آب شبکه های توزیع توجیه علمی و بهداشتی ندارد

معاون بهره برداری شركت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت:تصفیه مجدد آب شبكه های توزیع توسط دستگاه های تصفیه آب خانگی توجیه علمی،بهداشتی و اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۵۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،رضا عطایی با اشاره به مشكلات و اثرات سوء دستگاه های تصفیه آب خانگی،اظهار کرد:امروز در حالی با توسعه و افزایش روز افزون دستگاه های تصفیه آب خانگی و فروش گسترده این محصولات در سطح جامه مواجه هستیم كه آب تصفیه شده شبكه توزیع شهری،آبی سالم،بهداشتی،قابل شرب و دارای املاح مفید با استانداردهای بین المللی است.

وی افزود:بر این اساس تصفیه مجدد آب شبكه های توزیع توسط دستگاه های تصفیه آب خانگی توجیه علمی،بهداشتی و اقتصادی ندارد.

عطایی با اشاره به تبلیغات منفی برخی فروشندگان دستگاه های تصفیه آب خانگی تصریح كرد: این فروشندگان با استفاده از تبلیغات منفی از جمله كمك به روش الكترولیز و پایین جلوه دادن كیفیت آب شهری نسبت به بازاریابی و افزایش فروش دستگاه های خود اقدام کرده و باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی كاذب در بین مردم می شوند.

وی افزود:این افراد با قرار دادن دو الكترود فلزی در مسیر آب شهری باعث تجزیه یون ها و جذب املاح مفید آب شده كه این اقدام باعث ایجاد رسوب می شود در حالی كه الكترولیز آب حاصل از دستگاه های تصفیه به علت نداشتن املاح لازم، فاقد هرگونه رسوب و لای خواهد بود كه فقدان این املاح نیز برای سلامت انسان مضر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار