امتناع مسئولان ابركوه از تحويل ساختمان خيرساز آسایشگاه سالمندان

خیّری که اقدام به ساخت آسایشگاه سالمندان ابرکوه کرده است، گفت: هم‌اکنون مجموعه‌ای مجهز با گنجایش 60 نفر در ابرکوه آماده است که جهت بهره‌برداری از آن نیازمند حمایت مسئولان هستیم.
کد خبر: ۵۹۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 22 April 2018

 «سید محمدتقی قیومی‌نیا» خیّری است که از چند سال قبل کار ايجاد آسایشگاه سالمندان شهرستان ابرکوه را آغاز کرده و هم‌اکنون این ساختمان آماده بهره‌برداری است اما این خیّر ابرکوهی که از عدم ‌حمایت مسئولان و دستگاه‌های دولتی از کسانی که اقدام به کارهای خداپسندانه می‌کنند، گلایه‌هایی هم داشت. 

قیومی‌نيا اظهار کرد: پس از 20 سال حضور در خارج از کشور بر آن شدم تا کار خیری در زادگاهم انجام دهم، پس از مشورت با مسئولان وقت تصمیم بر این شد یک ساختمان برای نگهداری سالمندان با پیش‌بینی هزینه حدود 500 میلیون تومان بسازم اما تا به امروز بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان بابت این ساختمان هزینه كرده‌ام.

وی ادامه داد: آسایشگاه سالمندان ابرکوه با بهترین وسایل ایرانی ساخته‌ شده و کاملاً مجهز است اما هیچ مسئول، نهاد یا ارگانی پیدا نمی‌شود که آن را از من تحویل بگیرد و وقتي به ادارات مربوطه نيز اعلام می‌کنیم، می‌گویند در حیطه وظایف ما نیست. 

این خیّر نیکوکار با بیان این که شهرداری ابرکوه در تسطیح محوطه این ساختمان یاری‌گر ما بوده است، تصریح کرد: آسایشگاه سالمندان ابرکوه 2 سال در انتظار اختصاص گاز بوده ولي هم‌اکنون می‌گویند فلان مبلغ را پرداخت کن تا گاز وصل شود.

وي اضافه كرد: برای زیرساخت‌های این مجموعه، مبالغ بسیاری هزینه شده است که اگر مسئولان در این بخش حمایت می‌کردند حداقل، این هزینه‌ها در کار خیر دیگری صرف می‌شد. 

قیومی‌نیا خاطرنشان کرد: در محل ايجاد این آسایشگاه که قبلاً به یک بیابان بی‌آب و علف شباهت داشت، 700 درخت زیتون و انار کاشته و مرتب آبیاری کردیم اما موفق نمی‌شویم كه مجوز آن را حتی به نام آسایشگاه سالمندان بگیریم.

وي ادامه داد: تابلوی آسایشگاه را هم که نصب می‌کنیم، مرتب توسط فلان اداره تخریب می‌شود و مجدداً مجبور به تعمیر و نصب آن می‌شویم. 

قيومي‌نيا با بيان اين كه تنها حمایت استانی از این طرح مبلغی بوده كه از سوی دفتر امام ‌جمعه كمك شده است، از مسئولان خواست تا از ظرفيت‌ها و امكانات آسايشگاه كه گنجایش خوبي براي نگهداری از سالمندان را دارد، بازديد كنند.

اين خير ابركوهي در پايان عنوان كرد: عدم‌ حمایت مسئولان قطعاً خیرین دیگر را از فعاليت هاي نيك انديشانه ناميد و بي‌انگيزه خواهد كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار