بازدید وزیر تعاون از مرکز «فتح المبین»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر پنجشنبه با همراهی جمعی از هنرمندان خانه سینما از مرکز شبانه روزی نگهداری دختران معلول ذهنی فتح المبین مشهد بازدید کرد.
کد خبر: ۵۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 10 July 2015
علی ربیعی در سفر به مشهد مقدس با حضور در مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان ذهنی فتح المبین با حضور تعدادی از هنرمندان خانه سینما ضمن بازدید از این مرکز بر حمایت از جامعه معلولان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از اشتغال معلولان و تحقق اجرای قانون سه درصد استخدامی آنها به صورت جدی دنبال و در دستور کار دولت قرار دارد بیان کرد: در این راستا بسیاری از قوانین در راستای تسهیل و بکارگیری معلولان در کارگاه های تولیدی وضع شده است.

ربیعی گفت: به همین منظور با همکاری صندوق کارآفرینی امید و سازمان فنی و حرفه ای نسبت به فعال سازی صندوق اشتغال مددجویان اقدام شده است که با پرداخت حق بیمه معلولان این افراد می توانند در کارگاه های تولیدی مشغول فعالیت شوند.

کودکان تحت سرپرستی بهزیستی نیازمند محبت خانواده ها هستند

وی همچنین طی بازدید از مرکز نگهداری دختران معلول کم توان ذهنی بیان کرد: با وجود اینکه تمامی امکانات رفاهی در این مراکز برای نگهداری کودکان فراهم سازی شده است اما این کودکان و معلولان نیازمند محبت خانواده ها و والدین خود بوده و لذا آنها با دیدن هفتگی یا ماهانه والدین خود محیط طبیعی تری را حس می کنند.

وی با اشاره به اینکه مراکز بهزیستی از کودکانی که والدین آنها توان نگهداری آنها را ندارند مراقبت می کنند بیان کرد: افرادی که توانایی نگهداری از فرزندان خود را ندارند می توانند آنها را تحویل مراکز بهزیستی دهند.

وی افزود: آیین نامه های مربوط در این زمینه به گونه ای تسهیل شده که کودکان به راحتی در مراکز بهزیستی پذیرفته می شوند اما امیدواریم به هیچ وجه خانواده ای که توان نگهداری فرزندان خود را ندارد آنها را سر راه و یا در مراکز زیارتی رها نکنند

وی با قدردانی از حمایت خیران و هنرمندان خانه سینما از مرکز نگهداری کودکان فتح المبین و همچنین اقدامات انجام گرفته در این مرکز افزود: ایجاد کارگاه های آموزشی هنری و صنایع دستی در این مرکز موجب بازگشت این افراد به زندگی اجتماعی شده و آنها را در مسیر بالندگی قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار