رهبر:

حتی‌دعوت‌های‌رئیس‌جمهور‌را‌قبول‌نمی‌کردم

تابناک: نماینده اصفهان در دوران هفتم و هشتم مجلس گفت: من در دو سال پایانی نمایندگی ام حتی دعوت های رئیس جمهوری (احمدی نژاد) را قبول نمی کردم زیرا از عملکرد وی ناراضی بودم. دلیل نارضایتی من هم به دلیل ماجراهای پیرامون مشایی و دورکاری و خانه نشینی احمدی نژاد بود و خودم از معترضین به عملکرد وی بودم.
کد خبر: ۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵ 18 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، کمتر از یک ماه قبل بود که از سوی برخی نمایندگان نامه ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نوشته شد که در آن از ریاست مجلس خواسته بودند اسامی ۱۷۳ نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس که از محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری پیشین ایران پول دریافت کرده اند را منتشر کند.

ماجرا به همین جا ختم نشد و باز هم پای فضای مجازی و نرم افزارهای ارتباطی تلفن های همراه به میان آمد. لیست های متفاوتی از حدود ۱۷۰ نفر از نمایندگان ادوار مجلس در وایبر و واتس آپ دست به دست و از آنها به عنوان کسانی یاد شد که از رحیمی برای انتخابات مجلس پول دریافت کرده اند. البته تا به این لحظه هیچ مرجع قانونی این لیست را تایید یا تکذیب نکرده است و از منبع منتشر کننده آن هم هیچ اطلاعی در دست نیست.

در میان اسامی منتشر شده،نام محمد تقی رهبر نماینده اصفهان در دوران هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و امام جمعه موقت اصفهان هم به چشم می خورد.کسی که همواره در مواضع خود شفاف و صریح عمل می کند و وجود نام وی در لیست فاقد منبع مذکور باعث شد اصالت لیست مذکور دچار شبهه شود زیرا همانگونه که خود وی معتقد است هیچگاه اسیر چنین مسایلی نشده است.

وی در گفتگو با ایمنا با ابراز تعجب از انتشار نام وی صراحتا این مسله را تکذیب کرد.گفتگوی سرویس سیاسی ایمنا را با محمد تقی رهبر می خوانید.

آیا در جریان لیستی که در فضای مجازی در ارتباط با حدود ۱۷۰ نفر از نمایندگان مجلس منشر شده است هستید؟

پیرامون چه موضوعی منتشر شده؟

در ارتباط با نمایندگانی که در ادوار مختلف مجلس از محمد رضا رحیمی پول دریافت کرده اند. نام شما هم در میان این اسامی قرار دارد.

این کذب محض است. این لیست را چه کسی منتشر کرده است؟

هیچ مرجعی هنوز اعلام نکرده که این لیست از جانب آنها منتشر شده است.

این لیست را کسانی می توانند منتشر کنند که مرجعیت قانونی داشته باشند؛من فقط برای دفاع از اسم خودم نمی گویم برای تمام کسانی می گویم که اسمشان در این لیست آمده است. من معتقدم این لیست را کسانی منتشر کرده اند که از جریان اصولگرا ناراضی هستند. جریان های منحرف سیاسی دست به چنین کارهایی می زنند.

ولی در میان اسامی تنها جناح اصولگرا وجود ندارد، اصلاح طلبان و حتی چهره های مستقل سیاسی هم دیده می شوند.

من از شخص خودم دفاع می کنم. آن ایامی که برخی پول می گرفتند، چهره های توزیع کننده پول اصلا سمت من نمی آمدند. من در دو سال پایانی نمایندگی ام حتی دعوت های رئیس جمهوری (احمدی نژاد) را قبول نمی کردم زیرا از عملکرد وی ناراضی بودم. دلیل نارضایتی من هم به دلیل ماجراهای پیرامون مشایی و دورکاری و خانه نشینی احمدی نژاد بود و خودم از معترضین به عملکرد وی بودم.

اسم من جزو اسامی امضاکنندگان سوال از رئیس جمهوری بود. این موضوع مربوط به دوره دوم ریاست جمهوری بود که برخی پول می گرفتند برای انتخابات بعد،من که بعد از آن دیگر مجلس نرفتم و کاندیدا هم نشدم.

بنابراین چند دلیل مشخص پیرامون دروغ بودن این خبر از جانب من وجود دارد. یکی اینکه من در دو سال آخر دوران احمدی نژاد رابطه ام را با دولتی ها قطع کردم زیرا از رفتار احمدی نژاد و رحیمی ناراضی بودم و دوم اینکه اینها(احمدی نژاد و رحیمی) پول ها را برای نهمین دوره مجلس به برخی ها دادند شرایط سنی من ایجاب نمی کرد که نامزد نمایندگی مجلس شوم. دلیل بعدی من این است که زمانی که آقایان مخفیانه پول می دادند من اصلا خبر نداشتم و بعدا از این ماجرا خبردار شدم.

پس شما پخش شدن پول میان برخی نماینده ها برای انتخابات نهمین دوره مجلس را تایید می کنید؟

به هر حال هر چه بوده را گفتم. ما ۲۹۰ نفر نماینده داریم آنچه ما می خوانیم و می شنویم می گویند ۱۷۰ نفر دریافت کننده پول داشتیم اما هیچ مرجع قانونی تاکنون اسامی این ۱۷۰ نفر را اعلام کرده است.

اطلاع دارید که این پول ها تحت چه عناوینی توزیع می شد؟

من اطلاع دقیقی ندارم. شاید تحت عنوان اینکه پول ها را به مردم بدهند یا برای انتخابات هزینه کنند. من ارتباطی نداشتم که از جزئیات با خبر باشم خودشان هم می دانستند که من با دولت قهر کرده بودم و این را می توان از مصاحبه ها و اظهارنظرهای آن زمان من کاملا متوجه شد. من می خواهم بگویم که اگر سایر اسامی هم مانند اسم من بدون سند منتشر شده است این لیست هیچ ارزش و اعتباری ندارد و نمی توان به آن استناد کرد.

همانطور که می دانید با توجه به وجود نرم افزارهای ارتباطی مثل وایبر و واتس آپ اطلاعات چه راست باشند یا دروغ در بین مردم به سرعت و در سطح وسیع منتشر می شوند. برای روشن شدن افکار عمومی در این زمینه چه راهکاری دارید؟ این لیست می تواند جایگاه مجلس را نزد افکار عمومی متزلزل کند.

در رابطه با این موضوع خاص و انتشار این لیست سایرین هم اگر به کار خود ایمان دارند و پولی از جانب کسی دریافت نکرده اند باید صراحتا اعلام موضع کنند تا موجب روشن شدن افکار عمومی شوند. تنها راه این است که روشنگری شود ما نمی توانیم جلوی انتشار اطلاعات را حال چه راست باشند یا دروغ بگیریم تنها باید در زمان درست و به موقع صحت یا کذب بودن آنها را برای مردم مشخص کنیم.

در کل شرایطی که پیرامون معاون اول رئیس جمهوری سابق به وجود آمد را چطور ارزیابی می کنید؟

دولت قبل مانند سایر دولت ها اشکالاتی داشته است. من معتقدم که عملکردهای مثبت و منفی باید در کنار هم مورد بررسی قرار بگیرد. آقای رحیمی ایراد داشت که اکنون به زندان رفته است اما نباید این مسائل باعث شود جوانب خوب دولت ها را نبینیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار