مخزن کتاب در پارک‌های همدان ایجاد شود

شهردار همدان گفت: باید مخزن کتاب در تمام پارک‌های همدان ایجاد شود
کد خبر: ۶۰۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 09 May 2018
شهردار همدان گفت: باید مخزن کتاب در تمام پارک‌های همدان ایجاد شود

به گزارش  فارس، عباس صوفی در بازدید از کتابخانه مرکزی استان با اشاره به اینکه همدان همواره جایگاهی بالا در ترویج فرهنگ مطالعه داشته است، اظهار کرد: جز این نباید انتظار داشت که همدان در حوزه کتابخوانی به عنوان برتر کشوری شناخته شود، البته این افتخارات قطعاً با تلاش مجموعه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به دست آمده است.

وی بیان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که در جا‌های همچون مدیریت شهری اثرات آن را می‌بینیم، این مسئله توجه به مقوله فرهنگ را برای ما دوچندان می‌کند.

شهردار همدان با اشاره به اینکه به کتاب و کتابخوانی بسیار علاقمند هستم، خاطرنشان کرد: هرآنچه بتوانیم در توسعه کتاب و کتابخوانی کمک کنیم؛ دریغ نخواهیم کرد.

در تمام پارک‌های همدان مخزن کتاب ایجاد شود.

وی با تاکید به اینکه باید برای همدان برندسازی کرد و ما آمادگی آن را داریم همدان به عنوان شهر کتاب انتخاب شود، افزود: باید در تمام پارک‌های همدان مخزن کتاب ایجاد شود.

صوفی با بیان اینکه از این طرح استقبال خواهیم کرد و چندین بوستان را می‌توان برای اجرای آن انتخاب و حتی هزینه‌های مخزن و نیرو را نیز پرداخت کرد، گفت: نهاد کتابخانه‌ها را یکی از واحد‌های بسیار نزدیک به شهرداری می‌دانیم که در توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها را از خانواده شهرداری می‌دانیم، تاکید کرد: در توسعه هر چه بهتر امر کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان را کمک خواهیم کرد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه تابلو‌های راهنمای شهری معرفی کتابخانه‌ها باید مورد توجه باشد، افزود: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص تعبیه المان‌های کتاب در سطح شهر پیشنهاد دهد تا کار‌هایی صورت گیرد.

امکان تعریف نیم درصد سهم شهرداری به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در کار‌های عمرانی.

وی با بیان اینکه می‌توان نیم درصد سهم شهرداری به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان را در کار‌های عمرانی تعریف کرد، گفت: در قالب فضای سبز، آسفالت و ... می‌توانیم اقداماتی را برای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان انجام دهیم.

صوفی بیان کرد: مجموعه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اثرگذاری خاصی را دارد و دید ما نیز انجام اقدامات فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه در پیاده‌راه بوعلی کار خاصی در ارتقای فرهنگی مطالعه باید تعریف شود، بیان کرد: راه‌اندازی اتوبوس مطالعه طرح موفقی بوده و آمادگی برای افزایش تعداد آن‌ها وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار