خسارت ۷۸۰ میلیاردی سرما به اراضی اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد از خسارت ۷۸۰ میلیارد ریالی اراضی کشاورزی شامل زراعی و باغی این شهرستان بر اثر سرمازدگی، بارش تگرگ و سیلاب از ابتدای سال تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 28 May 2018
فرماندار شهرستان اسدآباد از خسارت ۷۸۰ میلیارد ریالی اراضی کشاورزی شامل زراعی و باغی این شهرستان بر اثر سرمازدگی، بارش تگرگ و سیلاب از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، کریم حمیدوند با بیان اینکه از ابتدای امسال بر اساس تغییرات آب‌و‌هوا، شهرستان اسدآباد شاهد ۴ مورد خسارت شامل سرمازدگی، بارش تگرگ، سیلاب و آبگرفتگی بوده است، اظهار کرد: بر اثر بارش شدید تگرگ در چهارشنبه هفته گذشته مصادف با دوم خردادماه افزون بر ۱۳۵ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال به اراضی زراعی و باغات روستا‌های پیفانج، خسروآباد، ولی‌آباد، چشمه قنداب، بهراز، حاجی‌آباد، هلورسفلی و علیا، شیلاندر و وندرآباد این شهرستان خسارت وارد شد.

وی افزود: جو و نخود دیم هر یک با ۶۰ درصد خسارت در بین اراضی زراعی و آلو با ۷۰ درصد و انگور با ۶۰ درصد در بین باغات بیشترین آسیب را از بارش تگرگ هفته گذشته داشته‌اند.

حمیدوند خاطرنشان کرد: بارش تگرگ هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه، بارش شدید باران، سیلاب و آبگرفتگی در ۱۵ اردیبهشت‌ماه و سرمازدگی ۲۷ و ۲۸ فروردین‌ماه از دیگر تغییرات آب‌وهوایی این شهرستان بوده که خسارت‌هایی را به اراضی زراعی و باغی منطقه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان اسدآباد تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند، یادآور شد: با توجه به خسارت‌های وارده از ابتدای سال تا کنون به کشاورزان اسدآبادی بر اثر تغییرات آب‌وهوایی، نیاز است تا در حمایت این بهره‌برداران سازمان مدیریت بحران چاره‌ای بیندیشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار