زاویه؛ میزبان چهلمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه

چهلمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه، با هدف بررسی راهکارهای عملی جذب مشارکت مردم در ارتقای فرهنگ عمومی و نیز بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی شهر زاویه؛ در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۸ 19 February 2015

احمد جوانمرد، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه گفت: اجتناب از تمرکزگرایی در سیاستگذاری فرهنگی، تغییر نگرش مردم نسبت به دولت بویژه در مسائل فرهنگی، مشارکت آزادانه مردم درفعالیت های فرهنگی و آگاه سازی وخودآگاهی فردی و اجتماعی، از راهکارهای مشارکت مردم در ارتقای فرهنگ عمومی است.

حجه الاسلام علم الهدی، امام جمعه زرندیه، شهر زاویه را بعنوان دارالمومنین یاد دانست و آن را مرهمون حضور و زحمات علما و مذهبیون بزرگ و سرشناسی چون آیت الله میرمحمدی دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی زرندیه، پیوند مساجد با مدارس، حضور مبلغان جوان در مدارس، توجه کلی به نوجوانان وجوانان و ایجاد الفت میان نوجوانان و جوانان با مساجد را از راهکارهای ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه عنوان کرد

فرماندار زرندیه، با اشاره به ایام نوروز؛ بر لزوم مشارکت مردم در پاکسازی و نظافت محیط شهری تاکید کرد و آن را از مظاهر مشارکت مردم در ارتقای فرهنگ عمومی دانست.

حجت الاسلام باقری، امام جمعه زاویه نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری را به معنی آبادانی دنیا و آخرت مردم تعبیر کرد و گفت: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در فرهنگسازی جامعه راهگشا خواهد بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با اشاره به قدمت تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر زاویه، گفت: برگزاری مراسم مذهبی در این شهر را نشانه ارادت قلبی مردم ولایتمدار زاویه به اهل بیت عصمت وطهارت است.

رضا مصباحی، شهردار زاویه پیشنهاد کرد، کارگروهی از مردم شهر زاویه برای پژوهش در حوزه فرهنگ و شناخت نقاط ضعف و قوت فرهنگی این شهر، تشکیل شود.

شعبانلو با اشاره به آغاز عملیات ساخت کتابخانه شهر زاویه، بر لزوم پیگیری ادامه ساخت مجتمع فرهنگی هنری شهر زاویه تاکید کرد.

عضو شورای شهر زاویه، کم بودن خیرین مدرسه ساز و خیرین فرهنگی در این شهر را از مشکلات موجود بر سر راه ارتقای فرهنگی شهر زاویه دانست.

سرگرد مهجوری، فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه زرندیه، تهدیدات ماهواره ای، اینترنتی، اعتیاد و سرقت را از مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در شهر زاویه دانست و ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جلسات در شهر زاویه، قدم های موثری در راستای رفع مشکلات فرهنگی این شهر برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار