پیگیری راه‌اندازی بانک نشاء در اسدآباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: در برنامه جهادکشاورزی پیگیر راه‌اندازی و ایجاد بانک نشاء برای کشاورزان اسدآبادی هستیم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای راه‌اندازی آن در این شهرستان حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۱۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 14 June 2018
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: در برنامه جهادکشاورزی پیگیر راه‌اندازی و ایجاد بانک نشاء برای کشاورزان اسدآبادی هستیم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای راه‌اندازی آن در این شهرستان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سقراط بیرنگ اظهار کرد: در همین راستا سال گذشته راه‌اندازی بانک نشاء در مرکز تحقیقات روستای لک‌لک را در قالب قرارداد به یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی به عنوان اجاره و امانی پیگیر بودیم که به علت عدم پیگیری سرمایه‌گذار، این امر بی‌نتیجه ماند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در راستای راه‌اندازی و ایجاد بانک نشاء در شهرستان همچنان پیگیر این امر هستیم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این راستا حمایت خواهیم کرد.

بیرنگ در ادامه با بیان اینکه در بانک نشاء بذر‌های موردنظر از جمله گوجه‌فرنگی، ذرت و چغندرقند کشت و به نشاء تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: کشاورزان اسدآبادی به راحتی بدون کشت بذر از طریق بانک، نشاء محصول موردنظر خود را خریداری کرده و در اراضی کشاورزی خود کشت خواهند کرد.

وی دوره زودرس محصول و مصرف کم و بهینه آب را از مزیت‌های این امر دانست و افزود: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد کشت گوجه‌فرنگی در بحث نشاء مرسوم‌تر است.

بیرنگ در ادامه از کشت ترویجی ۱۰ هکتار نشاء چغندرقند در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به صورت رایگان در حال کشت نشائی چغندرقند قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای استارت اجرای الگوی کشت به منظور حفظ و استفاده بهینه از آب و منابع آبی در کشاورزی طرح ترویجی کشت نشائی چغندرقند با کمک سازمان جهادکشاورزی در راستای ترغیب و تشویق کشاورزان برای ادامه و توسعه کشت نشائی در اراضی کشاورزی شهرستان از ۲۰ خردادماه آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در محصولات دیگر از جمله ذرت که قابلیت کشت نشایی را دارند ترویج این امر را در برنامه خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در کشت نشائی چغندرقند هزینه کاشت از طریق دولت پرداخت شده و محصول ۱۰ هکتار کشت نشائی ترویجی خارج از نوبت در مراکز خرید چغندرقند پذیرش و تحویل گرفته می‌شود.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار