همدلی هلال احمری‌ها زیرباران مهربانی ماه خدا

جمعیت هلال احمر اسدآباد با برپایی ضیافت الهی در محروم‌ترین و دورترین روستای این شهرستان، بیش از یک‌هزار و 500 نفر را اطعام کرد.
کد خبر: ۶۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 15 July 2015

جمعیت هلال احمر اسدآباد با برپایی ضیافت الهی در محروم‌ترین و دورترین روستای این شهرستان، بیش از یک‌هزار و 500 نفر را اطعام کرد.

به گزارش فارس،در ماه نزول رحمت الهی مؤمنان حال و هوای دیگری به خود می‌گیرند، محبت‌ها به هم گره می‌خورد تا دست در دست هم دهند برای برپایی ضیافتی پر از عشق و مهربانی؛

در برپایی این ضیافت، راه سخت و پرپیچ و خم هم هموار می‌شود چون دل‌ها صاف است و مسیر نورانی؛

از پیچ‌های گردنه‌ اسدآباد که عبور می‌کنی؛ به یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین روستاهای شهرستان نزدیک می‌شوی..... روستای طویلان سفلی.

از آن پیچ‌ها تا روستا پرچم‌هایی به رنگ سفید با هلالی قرمز مسیر میهمانی را نشان می‌دهد.

نور رحمت در این میهمانی دمیده؛ دستان پر از مهر و دلی مملو از عشق و علاقه؛ سفره‌ای ساده اما پر از همدلی بین مردمان بی‌ادعا و خونگرم روستایی پهن است.

باران مهربانی با برپایی ضیافت رحمت الهی بر دل روستای طویلان‌سفلی باریدن گرفته، خیرین این ضیافت، گمنام‌اند و پیدایشان نیست؛ سفره‌هایی سرشار از کرامت و بزرگی را چیده‌اند و دل‌های پاک، صاف و بی‌آلایش روستاییان را در کنار سفره مهر و مهربانی جا داده‌اند.

آنان‌ که از میهمانان این سفره پرعطوفت استقبال می‌کنند، لباس‌هایشان از سرخی هلال می‌درخشد و در چهره‌هایشان عشق، صفا و صمیمت موج می‌زند.

از ابتدای خیابان تا مسجد، چند ایستگاه با عنوان ایستگاه‌های مهربانی برای استقبال از مردم روستا ایجاد شده؛ یکی از این ایستگاه‌ها، کاروان سلامت است که در آن دستان شفابخش پزشکان داوطلب به ویزیت رایگان بیماران پرداخته است.

ایستگاه‌ تست خون، فشار خون، نمایشگاه عکسی از خدمات داوطلبان و ایستگاه کودکان در کنار این ضیافت پر از مهر ایجاد شده و خدمات مختلفی از توزیع بروشور گرفته تا نقاشی کودکان ارائه می‌کند.

یکی دیگر از ایستگاه‌ها نمایشگاه عکسی با موضوع پیشگیری از اعتیاد است که داوطلبان به همراه مردم روستا زنجیره‌ای انسانی ایجاد کرده و شعارهای «احتیاط کنیم، اعتیاد نزدیک است» و «به تندرستی بیندیشیم، نه به اعتیاد» سر داده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از نیازمندان و بیماران صعب‌العلاج منتظران اسدآباد در گفت‌وگو با فارس، برپایی سفره‌های مهربانی در سه روستای رستم‌آباد، طویلان‌سفلی و چهارچشمه را یکی از بزرگترین کارهای هلال احمر دانست.

لیلا مرادی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 500 نفر در این ضیافت میهمان هلال احمر و خیرین بودند، گفت: این ضیافت یک سنت حسنه است.

وی با بیان اینکه 110 بیمار در شهرستان اسدآباد در انجمن حمایت از بیماران نیازمند دارای پرونده هستند، افزود: با کمک‌های خوب خیرین توانستیم این ضیافت را برپا و به بیماران کمک کنیم.

هر کجا حرف از خیر و نیکی باشد، پای خیرین هم به آنجا باز می‌شود. خانم فرمانی یکی از فعال‌ترین خیرین شهرستان که در کمک به بیماران صعب‌العلاج همیشه پای کار است، درباره اینکه کمک به نیازمندان مناطق دورافتاده‌ چه حس و حالی دارد؟، می‌گوید: لبخند رضایت نیازمندان خوشحالم می‌کند و همین برایم بس است.

فرمانی به پخت آش به نفع بیماران به کمک دیگر خیرین اشاره می‌کند و می‌گوید: خدا را شکر، می‌توانم در رفع نیازهای آنان قدمی بردارم.

یکی از داوطلبان فعال هلال احمر این شهرستان در پاسخ به این سئوال که چه چیزی باعث شده با زبان روزه در پهن کردن و چیدن این سفره مهربانی کمک کنی؟، می‌گوید: عشق و علاقه‌ به مولایم حضرت علی(ع) من را به این مراسم کشانده و برای شفای بیماران نذر کرده‌ام.

طاهره یوسفی ادامه می‌دهد: خوشحالم توانستم قدمی در کمک به محرومان شهرستانم بردارم و در این ضیافت حضور داشته باشم.

در حاشیه این مراسم فرماندار اسدآباد در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به خدمات خوب هلال احمر در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: این جمعیت با اجرای طرح رحمت و برپایی ضیافت الهی، مشارکت اجتماعی مردم را توسعه بخشیده است.

مسعود بکائی با تأکید بر برپایی ضیافت الهی در روستاهای شهرستان گفت: این ضیافت در ماه مبارک رمضان یک امر پسندیده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اسدآباد نیز اظهار کرد: افطاری دادن در ماه مبارک رمضان فضیلت‌ و ثواب زیادی دارد که در اسلام به آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌مجد با اشاره به شعار سال با عنوان «دولت و ملت همدلی و همزبانی»، گفت: این ضیافت کار ارزشمندی است که با برپایی آن دل‌های مؤمنین به یکدیگر نزدیک شده و مشارکت مردم در زمینه کمک به همنوع بیشتر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار