ضرورت ساماندهی مسافران آذری در بیله سوار

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل گفت: ساماندهی مسافران آذری در بیله سوار مغان ضرورت دارد.
کد خبر: ۶۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 16 July 2015
احمد عظیمی روز پنجشنبه در جلسه ساماندهی مسافرین آذری در بیله سوار مغان افزود: با توجه به پیگیرهای انجام شده توسط دفتر نهاد رهبری، وزارت امور خارجه و شخص استاندار اردبیل وضعیت ساماندهی مسافرین مطلوب ارزیابی شده ولی این ساماندهی باید هدفمندتر شود.

او با بیان این که رانندگان خودروهای پلاک شخصی تا اول مهرماه فرصت دارند پلاک های عمومی را جایگزین پلاک های شخصی کنند اظهار کرد: در صورت تایید معاینه فنی خودروها و نیاز به خودروهای اضافی از خودروهای مدل 89 به بعد با اولویت معاینه فنی استفاده و برای مسافت های طولانی از خودروهای مدل 90 به بالا استفاده خواهد شد و مبنای کار صورتحساب و صلاحیت استعلام رانندگان می باشد.

وی گفت: قانون مبنای کار است و لیست رانندگان دارای صلاحیت مشخص شده و رانندگانی که بدون صلاحیت فعالیت می کنند حذف و خودرو رانندگانی که چند بار تخلف کنند ، توقیف می شود.

عظیمی افزود: تاکنون یکصد نفر از رانندگان مسافربری اقدام به درخواست پلاک عمومی کرده اند و روند تقاضا برای تعویض پلاک رو به افزایش هست.

عظیمی اضافه کرد: در کنار فعالیت ساماندهی مسافرین آذری بخش فرهنگ سازی ، عفاف و حجاب و آموزشی نیز باید ارائه شود تا مسافرین جمهوری آذربایجان در آرامش و امنیت تردد کنند و این نیازمند همکاری و همیاری مردم و مسوولان است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، آرام حلیم فرماندار بیله سوار هم در این جلسه گفت: به نتایج مطلوبی در ساماندهی مسافرین آذری رسیده ایم که مدیون تلاش تمام دستگاه های مسوول در امر ساماندهی مسافرین آذری است.

او افزود: با اجرای این طرح لیست تمام خودروهای مسافرکشی آذری تهیه و خودروها از 12خرداد در محل اجرای طرح ساماندهی مستقر شدند.

به گفته او ، بر این اساس نوبت بندی و گروه بندی خودروهای محدوده شهری و برون شهری مشخص و صورتحساب موقت برای خودروها با تصویب اعضای کارگروه ساماندهی و شورای ترافیک شهرستان صادر شد.

حلیم افزود: استعلام صلاحیت های رانندگان از مراجع زی ربط صورت می گیرد و کسانی که عدم صلاحیت آنها تشخیص داده شود کنار گذاشته خواهند می شوند.

وی همچنین گفت: تقاضای 42 نفر از رانندگان برای تبدیل به خودروهای پلاک عمومی اخذ شده و بر تعداد خودروهای پلاک عمومی افزوده می شود.

منیری فرمانده گروهان مرزی شهرستان بیله سوار هم گفت: در طرح ساماندهی مسافرین آذری چهار مورد پرونده قضایی تشکیل و 20 مورد تعهد شده و با گذشت زمان شاهد بهتر شدن طرح ساماندهی و قانونمند شدن مسافرین و رانندگان هستیم.

علی رحمتی مدیرکل حمل و نقل و پایانه مرزی استان اردبیل هم گفت: طرح ساماندهی مسافرین آذری تحولی در شهرستان بیله سوار بوجود آورده و شاهد قانونمندی ، نظم و امنیت مسافرین آذری هستیم.

بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، روزانه بیش از سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار مغان بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار