700فرآورده استانی نشان استاندارد می‌گیرند

کد خبر: ۶۶۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 11 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم علایی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل که در اداره کل استاندارد استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: 320 واحد تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان است که حدود 700 فرآورده این واحدها نشان ملی استاندارد را دریافت می‌کنند.

وی گفت: آزمایشگاه مرجع مستقر در اداره کل استاندارد استان اقدامات اولیه لازم در خصوص صدور نشان استاندارد را عهده‌دار است که آزمایش‌های متعددی از قبیل آزمایش نساجی، میکروبیولوژی و صنایع غذایی در این محل انجام می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با اشاره به اینکه در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اصل 44 برخی از اقدامات این اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: در این خصوص 24 آزمایشگاه با اشتغالزایی 102 نفر ایجاد شده است.

علایی ادامه داد: برابر مصوبه صد و هفتمین جلسه شورای عالی استاندارد مقرر شد دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌های کشور مستقر شوند که هدف آن استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های کشور و ازتباط نزدیک صنعت و دانشگاه است.

وی اضافه کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با 3 دانشگاه شاخص استان منعقد شده است که امیدواریم باعث همکاری و مشارکت بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل بیان کرد: در طول یک سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات مختلف استان از جمله میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان بسته شده که هدف آن تدوین و استانداردسازی کلیه محصولات، آموزش و اشاعه فرهنگ ترویج استاندارد و فعال کردن استاندارد ملی است.

علایی افزود: با همکاری و تلاش همکاران در سال 96 و در بین 52 دستگاه استان اردبیل موفق به کسب رتبه چهارم شدیم .

وی با تأکید بر برنامه‌های هفته استاندارد عنوان کرد: تجلیل از واحدهای نمونه و برگزیده سال 96، برگزاری پویش "کالای استاندارد ایرانی می‌خرم" و حضور در مزار شهدا از اهم برنامه‌های این هفته خواهد بود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار