5 شهرك صنعتي در چهارمحال و بختياري، تحت پوشش تصفيه‌خانه‌ فاضلاب هستند

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور پيشگيري از آلودگي آب و خاك در راستاي حفاظت از محيط زيست پنج شهرك صنعتي در چهارمحال و بختياري، مجهز به تصفيه‌خانه‌ فاضلاب شدند.
کد خبر: ۶۶۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 14 October 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا شفیع‌زاده با اشاره به وجود 21 شهرک صنعتی در استان، اظهار کرد: حدود 590 واحد توليدي در 5 شهرك‌ صنعتي شهركرد، بروجن، سامان1، سامان 2 و كوهرنگ تحت پوشش تصفيه‌خانه‌ي فاضلاب هستند.
وی افزود: تصفیه‌خانه‌های مذکور طي سال‌های مختلف با اعتباري حدود 160 ميليارد ريال در اين 5 شهرك صنعتي احداث و مورد بهره‌برداري واقع شدند.
شفیع‌زاده به تشريح عملكرد اين تصفيه‌خانه‌ها پرداخت و بيان كرد: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شهرکرد قابليت پذیرش 1500 متر‌مکعب فاضلاب تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتي در شبانه‌روز را دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد : تصفیه‌خانه‌هاي فاضلاب در شهرک‌هاي صنعتی بروجن، كوهرنگ و سامان 1 و 2 نيز به ترتیب 1200 مترمكعب در شبانه روز ، 100 مترمكعب در شبانه روز و 600 مترمکعب درشبانه روز از فاضلاب توليدي واحدهاي مستقر را مي‌پذيرند.
شفیع‌زاده خاطرنشان کرد: به منظور کنترل کیفیت روند کار، تصفیه‌خانه‌هاي مذكور به آزمایشگاه‌های مستقل تجهيز هستند و آزمایش‌های متعددي توسط نیروی متخصص و راهبر به صورت روزانه بر روی فاضلاب ورودی و پساب خروجی آنها صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: بر اساس نتايج حاصله از آزمايشگاه معتمد محيط زيست، پساب تصفيه‌شده‌ فاضلاب در شهرك‌هاي صنعتي از نظر فاكتورهايPH ، BOD ،COD  و TSS مشمول استانداردهاي لازم براي مصرف در كشاورزي و صنعت است.
شفیع‌زاده گفت: پساب استحصالي از شهرك‌هاي صنعتي شهركرد و بروجن براي آبياري فضاي سبز، كاشت درختان غير مثمر مانند گل‌محمدي و سپيدار و همچنين ورود به چرخه‌ استفاده‌ مجدد در صنعت كاربرد دارد كه اين امر با توجه به بحران كم‌آبي در سطح استان، بسيار حايز اهميت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار