پیشنهادی برای استاندار

ستاد فرصت یابی دوران پساتحریم اردبیل تشکیل شود

اگر استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان بخش های دولتی و خصوصی استان مدعی اند که در انجام وظایف به اصطلاح یک سر و گردن بالاتر از دیگر استانها ظاهر می شوند،حداقل یکی از زمینه های اثبات این ادعا، شناسایی و مذاکره با شرکت هایی است که قصد همکاری با ایران را دارند اما همچنان مقصد و مکان سرمایه گذاری خود در جغرافیای ایران را تعیین نکرده اند!
کد خبر: ۷۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 01 August 2015

 به گزارش خبرگزاری تابناک نشریه چشم‌انداز اردبیل نوشت: شاید از نادر اتفاقات این باشد که استانی همچون اردبیل به دلیل محرومیت و فقدان زیرساخت های صنعتی، جزو معدود مناطق کشور باشد که متحمل زیانی متفاوت از سایر نقاط کشور از تحریم های ظالمانه چند سال اخیر در اين حوزه خاص شود؛ هر چند ناگفته پیداست که در كلان موضوع، آثار تحریم متوجه کلیت اقتصاد ایران بوده و زندگي همه ايرانيان در سراسر كشور را تحت الشعاع قرار داد.

مسئولان کنونی استان بالخصوص استاندار محترم از زمان تصدی این مسئولیت تاکنون تلاش فراواني برای فراهم ساختن زمینه و تسهیلات جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی به منظور توسعه استان داشته اند اما از بداقبالی اردبیلی ها، این شعارها كه تاكنون خروجي قابل ملموسي هم پيدا نكرده مقارن با تحریم بوده و در شرايط حاضر كه تحرك و رقابتي ميان مناطق كشور براي جذب سرمايه ها و منابع مالي آزاد شده شدت يافته،ضرورت دارد براي استفاده بهينه از اين فرصت و جبران گذشته، متوليان استاني زيركانه و فعالانه عمل كنند.

بی تردید یکی از ملزومات کار در اين زمينه، هماهنگی و برنامه ريزي منسجم همه مسئولان قوای سه گانه در استان و ضرورت تشكيل ستادی با عنوان فرصت یابی در دوران پساتحریم به مسئوليت استاندار است كه ضمن آگاهي بخشي شفاف، دقیق و مرتب به مردم از مجموعه اقدامات، سهم استان اردبيل را زيرساخت هاي توسعه ناشي از فضاي كنوني را مطالبه و عملياتي كنند.

مردم استان اردبيل از مسئولان استاني در بخش هاي مختلف به طور جدي مي خواهند كه آنان سهم مردم استان از رفت و آمدهای‌های شرکت های مختلف اروپایی و آسیایی به کشور به منظور سرمایه گذاری را پیگیری و رصد کنند و ضمن معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه و بی بدیل استان در زمینه های خاص و ارائه امتیازها و مشوق های لازم، شرايط را برای توسعه و رونق منطقه مهیا کنند.

اگر استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان بخش های دولتی و خصوصی استان مدعی اند که در انجام وظايف و ماموريت ها به اصطلاح یک سر و گردن بالاتر از دیگر استانها ظاهر مي شوند، حداقل يكي از زمينه هاي اثبات این ادعا، شناسایی و مذاکره با شرکت هایی است که قصد همکاری با ایران را دارند اما همچنان مقصد و مكان سرمايه گذاري خود در جغرافياي ايران را تعيين نكرده اند! باید بپذیریم که محروميت تاریخی استان اردبیل از زیرساخت های صنعتی و تکنولوژیکی، دليلي براي دست روي دست گذاشتن و غصه خوردن نيست و باید همچنان امیدوارانه تلاش کرد تا بلکه شکاف موجود و عقب ماندگی انباشته استان با دیگر مناطق کشور کاسته شود.

اين كه گفته شود سياست هاي كلان كشور براي هدايت امكانات و زيرساخت ها به برخي نقاط كشور، يك شبه بوده اتفاق افتاده كاملاً تصوري اشتباه است؛ توسعه امروز شهرهايي چون اصفهان و يزد و ... مرهون و محصول تلاش ادوار مختلف مسئولان استانهايي بوده كه زيركانه، هر فرصتي را شناسايي و به نفع منطقه خود ربودند و منتظر نماندند تا كسي لقمه آماده كف دستشان بگذارد!

متاسفانه بر اساس اطلاعاتی که در دست است نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان اردبیل در اتاق بازرگانی کشور براي اين منظور و ماموريت خاص، عملکرد قابل دفاعي ندارند و لازم است بیش از پیش در اين حوزه فعال شوند؛ ضمناً به سایر مسئولان دولتی و نمایندگان استان در مجلس شوراي اسلامي هم توصيه مي شود به جای تمرکز زودهنگام بر برنامه های انتخاباتی، طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری را پیگیری کنند چرا كه بهترين شعار، همانا عمل است.

ناگفته پیداست که فرافکنی در حوزه مسئولیتی از هیچ کسی پذیرفته نیست و اگر مسئولان استان فکر می کنند با گره زدن مشکلات کنونی استان به عملکرد دولتهای قبل، مردم قانع خواهند شد و از ضعف ها چشم خواهند بست سخت در اشتباه اند و چه بسا همین تاکتیک ها به ضد خود تبدیل شده و نتیجه ای معکوس به جای خواهد گذاشت.

بايد بر اساس تجربه چندين دهه انقلاب اسلامي و به خصوص سالهاي اخير بپذيريم كه در هر شرايطي، اجراي سیاست های اقتصاد مقاومتی بهترين تصميم است و لذا پيگيري و جديت در سرمايه گذاري هاي خارجي منافاتي با اقتصاد مقاومتي و البته به شرط رعايت چارچوب ها و الزامات آن ندارد.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
نشریه وزین چشم انداز چرا در دوران احمدی نژاد به مسئولان پیشنهادی نداشت؟ عجیبه واقعا ؟ مثلا شما به این استان دلسوزی می کنید
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار