اعتیاد به مواد مخدر سنتی انگشت‌شماراست

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: اعتیاد به مواد مخدر سنتی انگشت‌شمار است، اما در گرایش به مواد مخدر صنعتی مانند گل نگرانی داریم که دستگاه‌های مرتبط باید به کمک ما بیایند.
کد خبر: ۷۰۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 18 January 2019
عبدالله جعفری گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از سال تحصیلی آینده در همدان مدارس استان اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم، جعفری در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: اتفاقاتی که در دهه اخیر افتاده نشان از تلاش‌های خوب برای صیانت از سلامت دانش آموزان می‌دهد که مطرح‌شدن طرح نماد برای چهارمین بار در جلسه شورای آموزش و پرورش نشان از این موضوع دارد.

وی افزود: صیانت اجتماعی دانش آموزان تکلیف متولیان تعلیم و تربیت بوده و در این حوزه صاحب نقشه راه هستیم و طرح نماد یکی از آن‌هاست که می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

جعفری بیان کرد: ۵۵ درصد جامعه مخاطب شامل فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا زیر پوشش طرح رفته‌اند و به وسیله ائتلاف چند دستگاه با آموزش و پرورش به عنوان کار ویژه با دستور مقام معظم رهبری در دست اجرا قرار دارد.

وی گفت: تفاهم‌نامه طرح در بین دستگاه‌های مربوطه امضاشده و غربالگری، آموزش و حمایت روانی از دانش آموزان از کار‌های اساسی این طرح است که با هدف کلی تأمین مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان اجراشده است.

جعفری اعلام کرد: تاکنون ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار طرح به مدارس مجری در دو مرحله واریزشده و پیش‌بینی ما برای اجرای کامل طرح یک میلیارد تومان است که بعید به نظر می‌رسد تا پایان سال تخصیص یابد.

وی بیان کرد: راهبردی و بلندمدت بودن طرح نماد از شروع سال تحصیلی تا پایان و تا پایان از ویژگی‌های طرح نماد است که به سرعت در حال فراگیرشدن در مدارس بوده و محتوا به راحتی در دسترس مخاطبان قرارگرفته و اثربخشی خوبی دارد.

درصد ابتلای دانش آموزان همدان به مواد مخدر سنتی پایین است

جعفری مطرح کرد: وقتی سخن از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، ذهن بیشتر به سمت اعتیاد می‌شود درحالی‌که ۴۰ آسیب تعریف‌شده و اعتیاد جزء رده‌های پایین آسیب در مدارس به شمار می‌رود.

وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر سنتی انگشت‌شمار است، اما در گرایش به مواد مخدر صنعتی مانند گل نگرانی داریم که دستگاه‌های مرتبط باید به کمک ما بیایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: در سال ۶، از هر استان ۱۲ مدرسه به صورت آزمایشی طرح نماد را اجرا کرده و در سال تحصیلی جاری هم شهرستان بهار پایلوت اجرای طرح‌شده است.

جعفری با بیان اینکه طرح نماد در ۲ بخش آموزش و مراقبتی اجراشده، گفت: ۶۱ جلد کتاب در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی با تأیید ۲۵ دانشگاه ایران چاپ‌شده است.

وی مطرح کرد: امسال سامانه همگام به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته بارگذاری شود که در صورت فعال نشدن موجب موفق نبودن غربالگری در مدارس می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار